Når man går ude over indlandsisen, dag efter dag, slæbende men sine to pulke efter sig, men mange kg, så betyder det meget hvordan man får pakket pulkene, så ens skifte handsker, osv. er let at komme til, samt ens drikke og mad, til dagen, ligger lige for, så man kan udnytte sine 10 min pause. Andre gange er det som om en pulk bare ikke vil køre lige, den køre 10-15 cm, skævt ud til side, så den lave nyt spor hele tiden, selv om man ikke går forrest, kan det få tvangstanker frem i en, fordi man går og vender sig hele tiden fordi, man kan ikke tænke på andet. Så næste pause må man pakke om igen, så den køre lige.

Hvordan pakker man så? Så jeg pakker altid de tungeste tasker fra midten og bag ud, så forkanten hæves lidt. Jeg pakker altid mad og fuel så langt fra hinanden som muligt, hvis uheldet skulle være ud, at man ikke mister mad. Ellers pakker jeg altid sådan, at forreste taske på forreste pulk, er tøj og sovepose, så har man noget godt at side på under pauser, her ligger også reserve handsker, osv. til dagen. I næste taske ligger termokander, slik, kiks, osv. til dagen, så når man sidder på forreste taske er det lige at åbne og tag. Her ligge min dunjakke eller dunvest også, til hurtigt at tage på i pausen, så man ikke bliver kold (under alt dette har jeg mad). Bagerste pulk, forreste søger jeg også for at lave så jeg kan side. Fordi hvis vinden kommer bagfra, kan man sidde på bagerste pulk, så man stadig har vinden i ryggen, samt man kan nemt nå tasken med drikke, osv. på forreste pulk.

En anden ting jeg lægger meget vægt på, er man sætter sig ALDRIG på en andens mands pulk, uden at få lov. Fordi alle pakker så de passer på deres mad, som knækbrød, solbriller og andre skrøbelige ting, så det rigtigt ærgeligt at få ødelagt, fordi en anden bare sætter sig.

Erik

Relevante link

Indlægget er opdateret: 11. januar 2022