Nok protein på tur og ekspedition

Jeg har konstateret igennem årene, at noget at det der har været sværest på mine ture / ekspeditioner, er at få protein nok. Når det står på tørkost, det meste af dagen.

Så er det ikke kød og andre protein kilder, der er mest af i de ting.

Derfor har jeg de senere år, taget den beslutning at have proteinpulver med. Min sidste tur med min datter, synes jeg det var endnu mere aktuelt, da hun kan være kræssen og jeg ville være sikker på hun fik en god kostsammensætning, selv om den stod på havregryn, osv.

Derfor har jeg nu proteinpulver i morgenmaden og på meget hårder turen, har jeg protein pulver til at sove på også.

Det er let, smager godt og er godt for kroppen.Nok protein på tur og ekspedition 2

Så når der pakkes morgenmad, har jeg pakket:

  • Havregryn / Mysli
  • Mælkepulver
  • Proteinpulver (jeg bruger vanilje smag, kan jeg bedst lide)
  • Evt. rosiner

Jeg laver ofte halvdel havregryn og den sidst halvdel mysli. Jeg blander det altid i en 4 liter frysepose, så det er position anrette. Så kan jeg bare hælde det op i en skål og hælde koldt eller varmt vand i alt efter hvad jeg vil have. Det er hurtigt og smager dejligt.

Hvis jeg har med til om aften, er det proteinpulver og mælkepulver jeg blander.

Den protein jeg har valgt at bruge er fra Bestrong.dk, det har en god smag og er oven i købet billigt. Det meste protein kan bruges, men husk at kikke på hvor meget protein der er i per 100 gram.

Det jeg har brugt er:

  • Protein til morgenmad, ”Whey protein”
  • Protein til natten ”Casein slow release protein”

Det er det samme proteinpulver jeg bruger til min træning her hjemme, samt ”Muscle Recovery” og olie.

Jeg har også vitamin piller med, der er mange slagt, jeg bruger Omnimin vitamin og mineraler.

En god og let måde at have protein nok med.

Erik

 

Relateret indlæg