Dag 56
Lejr 46 (dag 11 på ferie)
17 km 0950-1510
Ville tidligt i seng, men så skulle jeg lige fiske og hang fast så ud i kanoen og få den fri. Når jeg nu var ude kunne jeg fiske her ude. Var en masse små fisk der hoppede. Men ingen fandt mens jeg stod i kanoen gik solen ned og blev ild rød under skyerne et flot skue. Da jeg vendte tilbage kom mågerne ind og fiskede på livet løs. Så kunne jeg gå i seng kl 23. Lå perfekt slev om området var meget ujævnt. Men det var ikke granit for en god nat, fordi jeg gled ned af selv om jeg lå godt så vågende mange gange. Men klokken 7 stod vi op, da børnene var i fuld gang i det andet telt. Vi aftalt hvornår vi skulle padle så vi pakkede ned og læste lidt. Kl 0950 kunne vi padle af sted i let vind fra Nordøst og overskyet. Vi lå fint i læ de første stykke tid og kom fint der ude af. Ellers var der meget dødt, lidt både, ingen dyr rigtigt. Efter 1,5 time holdt vi en pause på en ø. Men lige før så vi endelig rener igen, 3 stk. Så Dino var helt oppe at køre.
Efter en kort pause, tog vi videre krydsede lidt åbent vand i modvind og en 20 cm bølger, ok forhold. Så faktisk to telte og to kajakker, i hver tilfald en Klepper dobbelt kajak. Så var det tid til madder på en ø. Var gået rigtig godt de først 3,5 timer. Det næste stykke var mere åbent og vi skulle snart dreje mod Nord, så var spændt på vinden der skulle tag til. Men da vi tog af sted begyndte det at regne lidt og med regnen dødede vinden, herligt så de sidste 4,5 km mod dagens mål, gik meget bedre end forventet. Og efter 17 km kunne vi klokken 1510 padle ind til en åben hytte. De andre vil gerne i hytte da deres mindste søn har fødselsdag i morgen. En stor fin hytte med brændeovn, gaskomfur og det hele. Samt de er ved at bygge toiletter, tre nye hytter og et shelter her. Samt bådebro, helt vildt. Men var ikke andre her. Da jeg ikke er meget for mange mennesker i en hytte, slog vi telt i regnvejr og tiltagende vind. Så ud til vi fik det eneste vindhul idag.
Da telt var sat og tingene pakket ud. Gik Kirsten ind til de andre, Karen var der allerede og legede med de andre børn. Jeg blev ud og fiskede og hakkede brænde med Jesper. Pludselig kom der en lille båd med to finer. De stod lidt med så tog de brænde og sejlede væk igen. Kl 17 gik jeg ind til de andre. Hvor vi hyggede, så på kort og fik noget at spise. Kl 1830 dukkede to andre fiskere, de tog brænde og ville røge nogle fiske hende i en af de hytter der var under opførelse. Jeg valgt at gå i teltet for at få styr på det her, kort, osv. Virkelig pis vejr nu her. Må se hvordan det er i morgen. Kirsten kom over og vi så lidt Nak og æd. Sluttede med at være lidt i hytten og snak og i seng kl 23
Eventyret forsætter i morgen
PS Beklager det sene indlæg men fat først net nu på toppen af hytten