20120708-214827.jpgDag 33
Lejr 27
3 km 0940 – 1515, 900 meter overbæring
Efter en hyggelig aften som altid. Sov Karen kl 23 og jeg kl 2340. Sov som en drøm til kl 8, vågner stort set altid her. Bruger ikke vække ur. Op og tisse mens jeg kunne nyde en flot morgen, så ud til sol og lidt vind. Karen var helt væk. Så rydde lidt op mens jeg snakkede til Karen. Tog hendes iPad og startede Lille Nørd et par gange. Kunne se Karen kikkede hver gang, kort efter var hun oppe, herligt. Vi havde en super morgen og fik pakket skulle lige slæbe det ned af en lille skrænt. Vi tog lige en omvej forbi det flotte vandfald før vi padlede Nord på. Efter 600 meter skulle vi over i en anden sø. På mit kort skulle den ligge højder med lå lavere passer også bedre med alt det andet. Måtte ud af kanonen og trække den igennem da der var mange sten. Nu går det kun nedad resten af turen. Kom fint forbi de 30 meter og videre i en lille sø. Så fedt her oppe i høj fjeldet. Kan blive helt høj af det. I Nordenden af søen fik den over i en lille elv der løb ned til næste sø. Var noget spændt på om den var padle bar eller jeg kunne slæbe. Det gik ok de første 100 meter. Men så blev den for lavvandet og der var alt for mange store sten. Så der skulle bæres. Der var 800-900 meters overbæring. Så i stedet for at tage den kortestes vej til næste sø. Tog jeg de sølle 100 meter mere og gik ret mod Nord ned til den næste sø der lå i 149 høj. Så vi måtte bære de 900 meter i luftningen og skulle 70 højde meter ned. Tog turen i bidder rate var omkring 250 meter. Karen gik med første gang og lege mens jeg hentede de andre ting. Hun klatrede rundt på stenene og legede at nogle små sten var hundehvalpe. Jeg gik min kære fem ture. Sidste tur er kanoen altid, fordi så kender jeg turen bedst muligt når jeg har hovedet oppe i kanoen. Næsten frem kun jeg høre Karen skrige, men hun råber så ofte når jeg kommer så tog det ikke så tungt kunne dog hurtigt høre hun råbte “hjælp” smed kaonen og løb hen til nogle sten. Der lå Karen oppe på en store sten. Hun var faldet og gledet ned, så nu lå hun på maven og holdt med armene men benene hang ud over. Var kun en god meter ned. Tog lidt billeder det var hun ikke helt tilfreds med før jeg fiskede hende ned og roste hende for at prøve. Her ved første stop spiste vi madder, før vi gik igen. Fandt en god top efter en 350 meter men næ nej den var ikke god nok til Karen hun havde fået øje på en med sand på. Så der skulle vi hen. Gik 50 meter mere. Ikke helt optimalt fordi så kunne jeg ikke se hende. Men hun var glad og legede i sandet og jeg gik frem og tilbage. Terrænet er meget kuppert i dag, meget uoverskueligt men fedt. Efter endnu fem ture. Gik vi de sidste 250 meter men med et kraftig fald til slut ned til søen. Her slog jeg telt til Karen, så kunne jeg hente de sidste fire læs. Hårdt at gå stejlt ned med de tunge læs. Samt gik virkelig opad på retur turen. Så faktisk guldsmede for første gang, på turen. Karen hyggede sig og pakkede underlag, legetøj, osv. ud efterhånden jeg kom ned med det. Dino gik frem og tilbage med mig. Kunne godt mærkes til slut. Klokken 1515 var alt nede. Min kære kano fik lov til selv at tag skrænten i fin stil. Fik pakket ud og lidt madder. Måtte tag lidt spil med Karen. Så fik jeg ryddet op, fisket kort. Hele dagen har solen bagt og været en met vind, helt perfekt. Men her til eftermiddag kom der mørke skyer og mere vind. Gik en tur op af skrænten igen for at finde telefondækning.
Kl 1640 gik jeg i telt og varmede vand og hyggede resten af dagen med Karen, kort, bøger, osv. Karen laver stole , huler, redder sig og råhygger, mest med sin iPad.
Skulle gå nedad resten af turen nu i regner med stort set at kunne padle resten af turen. Bliver spændende at se.
Ellers er jeg dybt taknemmelig for det gode vejr vi har haft de sidste mange dage hen over fjeldet. Gjorder det blev en super god oplevelse for og og mest for Karen. Endnu en dag i Vildmarken er gået. Dog koste det min trætte krop en tur op på et lille bjerg for at sende den her.