Vi vågnede op til et meget varmt telt. Solen bagte ned på vores lille telt, her i læ af træerne, det gav en god temperatur. Da vi havde spist, var det en lettelse at åbne teltet, selv om myggene væltede ind.

Sammenpakning og bære ned, tager altid lidt længere tid, efter en pausedag og når kanoen er tømt. Vi kunne endelig siger farvel til den perle af en lejr. Vi mærkede hurtigt at der var en pæn modvind, det tog tempoet godt af kanoen. De få øer der kom, prøvede vi at ligge i læ af sammen med måger og ternerne. Men langt det meste af dagen, var bare på en åben sø/bred elv, med modvinds bølger. Det gav god tid til at se ind på land og området generelt. Jeg måtte arbejde hårdt og konstant, det er ikke lige i sådan noget vejr, der skal holdes pauser og nyde det hele. Vi tog den østlige side af søen, da hovedvej E10 løber tæt på den anden side. Her over skulle være en grusvej og lidt hytter. Det var dog noget mærkeligt, fordi der var virkelig mange biler inde på grusvejen, og mange mennesker ved hytterne. Efter 1,5 time kom vi til en pynt, med den fineste sandstrand, jeg havde overvejet at stoppe her, men det kunne vi ikke. Det var nærmest en offentlig badestrand, med vollyboldnet, gyngestativ, osv. Her var masser af fodspor men ikke nogen mennesker nu her.

Vi forsatte, der kom flere og flere mennesker og en gang i mellem kunne vi høre virkelig høj musik, det var underligt. Jeg havde ellers regnet med vi skulle sove på den her side, men med så mange mennesker valgte jeg, at vi krydsede over til den vestlige side, hvor vi skal dreje ned i morgen.

Vi så også 3 kajakker længe fremme og en ny pynt med sand dukkede op, her så ud til at være en masse telte.

Efter små 3 timers hårdt arbejde lagde vi til land, her var mange rener, vi så en, men kunne høre klokken fra førerenen og støjen fra flokken. Så Dino blev sat i snor og vi fik frokost. Nysgerrigheden var efter hvad der for gik over på den anden siden, så vi sad med kikkerten og iagttog. Det var en musikfestival af en eller anden slags, her ude i ingen ting. Der er en musikscene, tilskuer pladser, mange telte, og meget mere skjult bag træerne. Lydprøver har kørt i flere timer og her sidst på eftermiddagen startede den første koncert. Det er dog ikke så højt, som jeg havde frygtet.

Jeg slog lejr og Karen legede på klipperne stranden, der er her. Jeg fik kogt vand og ordnet alt. Der kom flere rener tæt forbi lejren imens.

Da det hele var ordnet gik vi en tur i området, med egern og småfugle, desværre ikke flere rengevirer.

Resten af eftermiddagen er gået med lege, tegne, lave pandekager, smukikke på festivalen og hygge. Det HELT VILDE idag er der næsten ingen myg er. Vi kan gå rundt i t-shirts, så dejligt.

U

I morges er første gang hvor Karen for alvor, var ked og savnede sin mor. Hun har sagt det et par gange før, men det har været en konstatering ofte med et smil på læben. Men da vi stod op idag, græd hun og var trist og blev ved med at sige, at hun savnede sin mor. Jeg har prøvet at lade være med at snakke om savn, osv. mens vi er afsted. Dog kan det ikke undgås, at vi snakker om slutningen nærmer sig, om det er det der starter noget savn, ved jeg ikke.

Jeg oplevede det samme for 3 år siden, det var først tilslut, da vi talte ned til slutningen, at Karen også snakkede om savn. Derfor har jeg prøvet at lade være med det denne gang. Dog kan jeg ikke lyve om hvor mange dage der er gået. Bliver spændende og se om der kommer andre ændringer denne gang.

Dag/Lejr: 40/ 36
Dato: 18. juli
Km (grov luftlinie): 8,3 km (Ialt 303,7 km)(vandret ialt 87,9 km)
Padle tid (med pauser) padlet: 10.00-12.45
Højde: 45 meter
Pos: 66 09 828 / 22 49 953
Vejr: 10-20 grader. En masse sol, dog med tynde vindskyer højt, til aften overskyet. Frisk til hård vind fra syd (modvind!)