Hundeslædekørsel ved Slædepatruljen Sirius
Oplæring i slædekørsel ved Slædepatruljen Sirius, er en stor oplevelse, men kan til tider være hårdt, men en ting er sikkert. Det giver utroligt mange gode historier
Oplæring i slædekørsel ved Slædepatruljen Sirius, er en stor oplevelse, men kan til tider være hårdt, men en ting er sikkert. Det giver utroligt mange gode historier
Under krydsning af indlandsisen 2007, fra øst til vest, oplevede vi alle hvad en pitaraq er. Vi lage ud fra Isortoq for at gå mod Kangerlussuaq.
Hvalros er et imponerende dyr, når man møder dem på land hvor de ligger og fordøjer og slapper af. Men lige så snart de er i vandet, bliver de elegante som en balletdanser.
Hvis man er heldig, at være i Grønland (også andre steder) om vinteren, i mørke tiden, kan man opleve nordlys, på fuld styrke. Dette fænomen kan tage pusten helt fra en, når nordlyset kaster sig over himlen som en slange…
Når man færdes meget i Grønland, kommer den store dag hvor man oplever bisol. En fantastisk oplevelse, hvor solen, viser sig fra sin flotteste side. Bisol er når solen reflekteres i iskrystal skyer.
Lige som jeg har nævnt, at jeg altid medbringer en løbejakke, har jeg også altid et par løbebukser, som er klippet af lige under knæet, med på ture, især på vinterfjeldet.
Hvem gider at have vådt tøj og kolde støvler på vinterture i telt? Lave et tørrenet og udnyt varmen fra brænderne, til at tørre alt udstyr og få lidt varme. Læs meget mere om hvordan her!
Indlandsiskrydsning 2008 er slut. Turen gik fra Kangerlussuaq til Isortoq i Østgrønland. Du kan læse hele dagbogen fra “dit eventyr” tur her!
Her kan du læse om vores vandretur fra Silkeborg-Århus over 3,5 dag. En herlig lille tur med kæresten og hunden.
Så er årets træningstur til Norge over. En tur hvor de kommende deltager, skal træne, procedure, sikkerhed og lære hinanden at kende, før det går løs til april, hvor vi skal krydse indlandsisen, fra Kangerlussuag (Søndre Strømfjord) til Isortoq, fra…
Jeg var et kort smut på Grønland. Her den 31. jan. til den 1. feb. 2008. Der skulle tælles depot op, samt der skulle pakkes depot til en Ekspedition over indlandsisen, som har købt proviant, af Nerthus Explore. Der skulle…
Vi har lige haft en lille ferie til Norge, i området, Gloppen. Hvor vi besøgte nogle venner. Men de første 3 dage stod i fjeldes tegn, hvor min kæreste Kirsten skulle prøve at trække pulk første gang, det var dog…
Nyhedsbrev
Seneste Blogindlæg
Seneste kommentarer
Velkommen til mit univers
Her deler jeg ud af mit liv som eventyrer, tidligere Jægersoldat og Siriusmand.
Min store passion er at være i naturen – og jeg håber, den skinner igennem i alt herinde.
Du finder blogindlæg om ekspeditioner, ture og grej – fyldt med gode råd og fif.
Jeg holder også foredrag og skriver bøger.
For mig handler det om at inspirere dig til at komme ud – både i baghaven og til de store drømmesteder.
Tak fordi du kigger forbi. Skriv endelig, hvis du har idéer, spørgsmål eller forslag.
Erik
Copyright 2025 – Komud.dk
Ingen varer i kurven.