Dato: 1. feb. Mandag
Pos (google) N 55.65430 E 12.56353
Distance roet: 63 km
Rotid:  8 timer og 25 min
Vejr: -5 til 1 grad. Skyer 6/8 til 8/8 mellem. Vind 2-6 m/s fra vest. Bølger under 20 cm, MED STRØM JUHU.

Dejlig dag. Vi stod op klokken, 6 fik mad og pakkede alt mit lort. Tak til Lilian og Kund, for logi og lægge hjem til alle mine ting der skal tørres.

Vi kørte op til kajak i Hornbæk og fik pakket kajakken. Min datter Karen, skal altid sidde i kajakken indtil jeg skal sejle, og min hund blev sur da jeg sejlede igen. Der var blikstille vand, så en dejlig start. Kroppen skulle lige i gang efter i går, men her var flot. Turen gik mod Kronborg, men lige får så jeg noget mærkeligt på en sten 20 meter ud fra land, da jeg kom nærmere var det en sæl? Ja en lille sæl det tog et hvil, den sprang i da jeg var 30 meter borte.

Ved Kronborg blev der taget lidt billeder og kikket efter færger. Lars som også har sejlet DK rundt, havde fortalt mig, at man nemt kunne passere Helsingør, lige efter en færge gik ud og den anden ind. Så jeg fuldt færgen ind, og passede da den lage til, gik dejligt nemt, holdt mig tæt på molerne, jeg skal ikke ud i åbent vand sammen med færger.

Kroppen var kommet godt i gang og der var med strøm, så kom godt fremad. Var helt varmt i dag, roede kun i neopren luffer, helt underligt at kunne mærke pagajen.

I dag var udsigten helt anderledes med alle de hus ned til vandet, mange flotte, men har lidt svært med det, synes de skulle ryddes og laves åbne områder og åben strand for alle. Men dejligt at se på. Igen i dag mange fugle, flere gråænder i dag.

Ellers kørte det bare der ud af, var i land i Rungsted Havn efter 32 km, her var jeg også blevet inviteret ind, men for kort dag.

Jeg roede videre, det er underligt, min krop køre det samme hverdag. Den første halvtime om dagen, skal kroppen i gang, så køre det, mellem 13 og 14 bliver jeg ofte kold og kroppen bliver mat igen, så vågner den ellers op igen og bliver god igen, indtil slut, der ville man gerne være færdig. Så jeg også fugtig og ville gerne i tørt tøj.

Men jeg nærmede mig Hellerup, her havde jeg overvejet at sove, men kroppen kunne mere og klokken var ikke andet end 1530. Så jeg spiste godt med chokolade og forsatte rundt om Fiskeri Havn, og ind i København Havn. Anders der har skrevet til mig forlang til siden, snakkede jeg med nogle gange, han hjalp mig med ismelding i havnen, samt kontaktede Brygge Kajakklub, så jeg viste jeg kunne sove i deres klubhus. Så jeg kørte på ind igennem havnen. Sjovt at sejle forbi den lille havefrue, Holmen, Operaen, Skuespil huset, Arktisk Institut et fantastik sted og verdens største samling af Polarhistorie. Grinede lidt det jeg så Vejdirektoratets bygning, havde lige hørt de havde krise møde, angående vejsalt, lidt sjovt. Var meget glad for at få muligheden for at ro igennem havnen, og opleve, hvor kort afstand der er mellem alle disse store bygninger. Lige før Langebro, kom Anders mig i møde med kajak, vi fulgtes af til Bryggens Kajakklub, her kom min familie, vi kom ind, sikke et dejligt sted. Jeg fik mine ting hægt op, fik sagt tak for hjælpe til Anders. Ellers var det tid til bad, handle, købe mad, hygge lidt med familie.

Ellers er der altid 1000 ting at ordne. TV2 kommer i morgen, skulle komme live tv herfra ca. 0745 til 0800 på News som jeg forstod det.

Ellers regner jeg med at forsætte lidt i morgen igen, alt efter hvad snestormen vil.

Men en super dag, dejligt at rykke sig.

Tak for alle kommentaren og folk der vil hjælpe. Beklager jeg ikke kan svar alle, samt har tid til at besøg og snakke, med jer alle.

Ellers kan jeg kun sige, det her er en FED TUR.