Dag 44
Lejr 36
0 km Vejrfast
Blev igen en god aften. Dog blev Karen sur i fornærmet kl 22 over hun skulle tale pænt. Så tog hendes iPad, så græd hun vente sig om og sov med det samme. Beg var opslugt i en bog jeg læste færdig. To bøger på to dage. Dejligt at få læst. I seng kl 2330. Vi alle sov inde da vind suste fra nordøst og det var koldt en 9 grader.
Karen vågnede kl. 0715 vi lå og holdt lidt i hånd, mens vi vågnede. Skulle ud med batterierne til solcellerne og tisse. Lige over mig hang en havørne i modvind, kun 10 meter op, øv ingen kamera med. Morgen tog vi den med ro. Vi fik morgenmad. Dino fik rester af alt rugbrød, knækbrød, osv. Så vaskede vi os godt med fugtservietter og tog rent tøj på. Jeg pakkede en rygsæk med regntøj, badetøj, iPads, osv. Så gik vi mod byen. Lige da vi kom op på veje, blev Karen ked og helt umulig. Var så tæt på at vi gik tilbage, men tænkte hun bliver nok god igen. Så bar hende afsted. Humøret kom lige så stille. Men hun ville ikke gå. Jeg havde besluttet at gå der ud af og håbede at nogle vi stoppe og høre om vi ville køre med, ellers ville jeg ringe efter en taxi. Dino var glad for at komme ud og gå, så vi gik der ud af, men ingen stoppede. Men jeg gjorder heller ikke noget for det. Efter 45 min tænkte jeg at nu er det snart tid til at ringe efter en taxi, men kort efter holdt en bil pludselig ind. Det var Robert som jeg hilste på den anden da da vi padlede ud af Munkeelven, der stod og fiskede. Han og en kammerat var på vej ind fra deres hytter til Kirkenes. Robert spurgt om vi ville køre med, meget gerne. Vi fik en god snak ind mod byen. Robert har rejse rundt i verden med udviklingsbistand med telekommunikation spændende. Han kørte os helt ind til centrum og sagde kl 15 ville han køre retur hvis jeg ville med, hjertens gerne. Så kl 11 gik vi ud i byen. Først tog vi en tur rundt så jeg lige kunne genopfriske minderne uden sne fra sidste år. Så gik vi ind og fik pizza og Karen pomfritter og en burger hun kun spiste bolle af. Imens stod Dino ude og fik en ordentlig omgang hundemad vi havde købt. Dejligt at fejre vores tur, men maden var ikke særlig god. Så gik vi til svømmehaller fordi vi ville vakses rigtigt. Men den åbnede først kl 14. Så vi måtte gå tilbage og handle slik og godter i store mængder. Så skulle Karen havde is og jeg med. Vi vente tilbage til svømmehallen lidt før to. Dino blev efterladt med endnu en dejlig omgang hundemad og vi gik ind. 35 kr for Karen og 100 kr for mig, hold da kæft hvor dyrt. Vi blev vasket og kastede os i det varme vand de næste 25 min, lege vi, svømmere, tog en tur på rustebanen. Jeg måtte også på 3 meter vippen og hoppe på hovedet. Efter Karen’s krav, da hun så nogle drenge der oppe. Sagde hun Far vil du ikke vise nu du kan. Det er længe siden jeg har gjort det.
Vi nåede lige boblebad og kort sauna før vi fløj ud 1440 for at nå Robert. Dejlig rene kunne vi sætte os i Roberts bil og blev kørt hele vejen tilbage. Tusinde tak til Robert. Vel tilbage i teltet blev der spiste slik, osv. Jeg var ude og tag alt læs af kanoen og pakke lidt. Så tegnede vi lidt. I sidder vi her mætte og helt rene. Jeg skal have min elskede frostret fra Skandinavien rundt med Tikka Masala til aften. Så skal der hygges i bund. I morgen er eventyret slut. Så skal der holdes ferie. Regner med at blive varde op hele ferie, nu når Kirsten har haft fri og frihed de sidste 48 dage, bliver dejligt. Regne med lidt taknemlighed over hun har været fri for sin datter. Skal nok forsætte med at skrive og hvordan Karen tag hendes mor kommer og vores venner.