I dag var en tidlig start med vækkeur kl. 5, uha det var tidligt, men var også kommet i seng kl. 2230. Så skovlede lidt mysli og havregryn ind, med tørmælk. Fik tjekket jeg havde alt i min taske. Så var det afgang med alle der boede her på hotellet og ved siden af. Fordi kl. 0530 skulle vi være ved taxi holdepladsen.

Da alle var samlet, holdte er 10 Tuctuc til os, en lille tre hjulet taxi, med rigtigt plads til to passageren. Men ser dem ofte med mange flere i. Men en lille bidte knallert taxi. Så vi skulle køre to og to. Vi kørte syd på, i kolonne, i morgen mørket. Så trafik var ikke ret tæt, men alligevel var det med dyt af alt og alle. Samt selv om vi alle 10 tuctucer skulle samme sted hen, så skulle de overhale, så snart der var mulighed for det. Så som en række af radiobiler, slingrede vi os igennem trafikken, hulller og bum i vejen.

Efter ca. 15 min ankom vi til en palme plantage, helt ud til havet. Her gik vi ud på klipperne, ved siden af et lille tempel. Selv ude på klippen var der et lille alter, eller hvad man kalder det. Så Soham pyntede det op, så skulle vi sidde der og morgen meditere for os selv og se ud over havet, ned over stranden og se solen komme op.

Jeg sad forrest, så jeg kunne nye udsigten. Blev ikke til meget meditation i den forstand, men jeg sad og nyd morgen komme, at se fugle, krager, ørne, mv. komme ind, selv et par jord egn løb rundt. De små fisker både kom, som en kano med en eller to mænd i. Samt det var meget dybt ind mod land, så bølgerne rulle kun en gang, så de var meget kraftige, så jeg kunne nyde lyden af dem, når de ramte klipperne.

Efter en 40 min, begyndt folk at gå rundt. Solen kunne vi ikke se komme op, men længere fremme kunne vi se den igennem palmerne.

De fleste ville ud og bade, på stranden neden for, men det var ikke muligt at svømme ud grundet dønninger. Jeg gad heller ikke havde salt og sand over det hele. Så jeg gik op i plantage, Tine kom også op, så vi gik en ultra kort tur, før vi kom ned til de andre. Der lå der i sandet hvor bølgerne løber op. I respektfuld afstand fordi en af pigerne, var blevet trukket ud og kastet tilbage på stranden igen heldigvis. Respekt for havet.

Jeg gik nogle små ture på stranden og jagtede krappe billeder. Da der er mange spor fra krabber på strandene, så graver de sig ned i sandet, i små hul, som mus. Men her var nogle ordentlige hulle, på størrelse med en tennisbold. Den krab jeg fadt var ikke større end en 2 kr.

Efter noget tid gik vi alle op igen og besøgte det lille tempel, hvor vi blev læsset af. Jeg var kort ind og kikke. Så gik det hjem med de 10 tuctuc der havde ventet på os.

Jeg havde glædet mig til den tætte trafik, men det var forsat for tidligt. Klokken lidt over 8 var vi tilbage. Efter en rigtig lille skoleudflugt.

Soham opfordrede til fælles morgenmad, på den Vegetariske Restaurant. Så vi droppede vores gratis morgenmad og gik med. Det blev til et par hyggelige timer, fordi det tager tid at lave juice, lassy, osv. til 19 personer. Men vi fik snakke på kryds og tværs.

Blev også til tid til lidt røver fra min tid i Jægerkorpset, da der var lidt spørgsmål.

Så var der lige tid til at komme hjem og få styr på tingene før næste time fra 11-13. Da anatomi er slut, så tager Simon og Soham over nu, med yoga relateret ting. I dag var det Simon med Prana teori, det er om vejrtrækning og det mere spirituelle tilgang. For at vi ved hvad de har tænkt om det i gamle dag, samt hvad folk forbinder det med, samt lærer at sætte nogle ord på det selv, hvis nogle spørg. Men meget sjovt, at se og høre om en ny verden.

Time gik, men det er ulideligt varmt de dage her, ved ikke hvad der er sket her efter regntidens ophør, havde hørt det skulle blive mere tør luft og mere dejligt. Men temperatur er virkelig høj og jeg sved om jeg så sidder hvor der er gennemtræk. Men den klar jeg også.

Tine og jeg gik igen igen en længere tur hjem, endt med middagsmad på hotellet, ned fordi der var godt med vind og bare lidt bedre temperatur.

Fra kl. 15-1730 havde vi Soham til en time i ”Organisk energi”. Men først vi fik lige prøverne tilbage, i ”Inder og ydrespiral” og gennem gik den.

Selv time var pænt hård, fordi vi skulle være i stillingerne længe, fordi ”Organisk energi” handler om at, kunne slappe af i stillinger og ”strål” ud. Med det mens der at man kan sende energi ud i krop, så stillinger står flot, solidt og med stolthed. Selv om ens lår er ved at rejse i protest, at alt skriger på at ville ud af stillingen. Hvis det lykkes at slappe af i ansigt og sige til mig selv, står flot. Så får jeg faktisk energi til at stå flot, lidt syret.

Vi lavede lidt udvidet stillinger, før vi afsluttet lidt før tid.

Så vi var en flok der blev og legede med stillingerne. Det var vildt fedt at Soham blev, og gav mig lidt ny stillinger og udfordringer. Måtte konstatere at jo svære stillingerne er, jo mere kan jeg se min mangler, f.eks. kan jeg ikke roter helt så meget til venstre som til højre. Så der er noget at arbejde på.

Så en rigtig god dag kunne afsluttet med en god gå tur hjem med Tine. Dog ødelægger varmen forsat lidt.

Vel hjemme, faldt Tine og jeg i snak om personlig indstilling og samarbejde og alt det jeg arbejde med i mange af mine foredrag og med virksomheder. Da hun arbejder i HR afdelingen i en stor Dansk virksomhed. Så det er super fede snakke vi kan få om det.

Så var min krop bare klar til et køligt bad.

Der var en flok der gik på luksus hotellet og spiste. Men jeg var ikke lige til at det. Så Tine var med på at gå på den Vegetariske restaurant. Var en virkelig stille aften, super hyggeligt. Samt vi fik vendt verden og en masse yoga. Vi nåede også lige at øve de 47 yogastillinger vi skal kunne på Sanskrift, kør ok nu.

Men så er træthed også ved at melde sig. Fræse ned og hentede noget vand, så skal der her sendes. Så skal der soves. Vi har fridag i morgen.