Aften endt som altid kan jeg sige, i kaos. Den internet cafe jeg bruger, var lukket. Den anden cafe, nægtede at sælge mig internet, efter kl. 22 selv om der forsat var mange gæster. Fandt en lille cafe, men gratis internet, de unge mennesker var super flinke til at hjælpe mig på. Men der var så varmt, så købte noget vand. Fik lige lagt mit indlæg op, men alt andet internet arbejde gik i vasken.

Så da jeg kom hjem var jeg badet i sved. Så jeg tog et bad før jeg hoppede på hoved i sen 2245.

Selv om det var fridag stod jeg op 0542, fordi vi skulle på udflugt. Klokken 6 var det afgang, sammen med Tine og Vivi. Vi gik syd på ned til havnen, som vi var ved sidste søndag. Vi gik tidligt fordi vi gerne ville se solen stå op, men det var meget overskyet. Så ingen sol, men industrikvarteret var ved at åben, samt var en lille slagter. Hvor de havde ordnet en kalv, og der lå to levende kalve lige ved siden af og ventede.

Vi gik videre ud af mod en stor kirke vi kunne se og høre. Da vi kom dybere ned i havnen. Lå fiskerne og sov på garnene, flere var lige så stille ved at stå op. Længere frem kom der et område med fisker både og rigtig mange bådmotor der hang, med overtræk på om de var kristen, muslimer, osv. I ende af havnen, var der rigtig mange mennesker. Det viste sig at være fiskemarked, hver gang en båd kom ind, fik fisker konerne dem, eller opkøber. Så sad fiskerkonerne bagved, men de fiske de havde til salg.

Vi var noget ydmyge, tog stort set ikke billeder. Fordi folk så noget alvorlige ud. Ingen mænd smilte til pigerne, kun til nødes hilse på mig, og det var kun få af dem. Kvinderne hilste ikke på mig. Men de prøvede at tikke af Tine, hvis de fik øjnekontakt.

Det var vildt spændende at se, men også lidt mærkelig stemning. Så vi gik videre og mod kirken, vi kom igennem endnu et beboelses kvarter op til en kæmpe Katolsk kirke, med et skib på toppen, så må være fiskernes kirke. Fra kæmpe højtaler, galde messe og koret ud over hele området. Må være specielt at være nabo til kirken. Tine og Vivi gik ind og så, jeg blev ud da jeg var i shorts. Men da vi gik rundt om kirken bagefter, kunne jeg se det hele, fordi der var døre ind og ud alle steder. På det tidspunkt var hovedmessen slut og de havde lavet en masse små alters på stole, med nogle Jesus eller hvad det var. Hvor de sad i små ”læse” grupper og messede, eller der var en præst eller lignende, der fortalte. Alle folk der kom og gik var i deres fineste tøj, sjovt at se.

Vi gik ned forbi fiskemarked igen og tog en anden vej op derfra, mere op i byen, vi fik en god tur af en stor vej op i byen før vi kunne drej af mod vores strand.

En sjov tur, meget var lukket, men vi så da et hønse slagteri, akvarium, osv. mange kontraster. Se hunde der lå og sove i fiskenet, affald, osv.

Desværre fik mit kamera problemer på vejen hjem, mit objektiv på mit Canon G12 kamera, vil ikke køre ind og meddeler Objektiv fejl, PIS. Det kamera har tjent mig super godt på de sidste to store ture, mv.

Vel hjemme, fik vi morgenmad på hotellet og sad og hygget. Et helt fodboldhold af både piger og drenge kom ned til vandet. Så trænede de i vandet, men at købe ind i vandet og lave nogle lege med at kaste bold. Meget sjovt at se, det er første gang vi ser piger i shorts herned.

Bag efter gik jeg på værelset med døren åben, så jeg kunne nyde regnvejret, der kom ind over. Så gik jeg i gang med at lave mig et Excel skema, til yogastilling, oversættelser, makker øvelser, osv. For at få det hele samlet.

Det gik resten af formiddagen med.

Over middag gik Tine og jeg på den Vegetariske restaurant igen, her mødte vi Philip så vi havde en super hyggelig middag, med tid til snak om vores yoga lærer uddannelse, her i Indien.

Så skulle vi hjem og pakke til tur. Vivi, Tinne, Tine og jeg skulle på ”Back Wather” tur. Vi havde taget det samme rejsebureau igen, om sidst søndag. Bare for at være fri for at lave det hele. Så vi 4 blev kørt 45 min ud til hvor vi holdt pause sidste søndag. Så lå der en lille båd til 6 personer og ventede.

Så havde vi en ca. 2 timer tur rundt af små og store kanal i det der kaldes ”Back Wather” som er et kæmpe net af kanaler i en kæmpe sø. Et øjeblik var vi i naturen, så var vi ved hus, hvor folk vaskede sig, osv. Det sjov var at der var masser af Indisk turister, så vi følte os ikke så sat uden for. Vi kom ud til havet, som bare var adskilt af en 20 min sandbanke, med storebølger fra havet der slog ind. Når der er meget ren, skylder søen over og ud i havet. Når der er storm skylder, havet ind i søen. Så derfor skal alle dyre og planter kunne tag saltvand, osv.

Der var rigtig mange fugle, ørne, skarv, hejre, storke, osv. Samt afflad og spise steder. Vi skulle selvfølgelig ind og spise et sted, men vi ville kun havde noget at drikke. Der lå også hoteller, så man kunne nyde solnedgangen. Turen hed også en solnedgangs tur, men det var overskyet i dag og der kom lidt let regn. Men flot alligevel og en noget mere behagelig temperatur.

En rigtig turist tur, så var glad for jeg havde de andre 3 med, så jeg ikke følte mig helt malplaceret.

Så gik det hjem igen til 1830. En super dejlig eftermiddag.

Vi mødes alle 4 og den sidst Tine på den Vegetariske Restaurant kl. 1930 til en hyggelig lørdag aften. Fik også noget cola, nu når det er lørdag.

Så starter yoga i morgen igen.