Efter en overraskende god nat, var det tid til endnu en dag. Grunden til jeg var overrasket var at min side af teltet var noget skæv og med en god sten i ryggen. Men jeg havde fået tilpas med mange vandtætteposer med tøj ind under underlagene til jeg lå dejligt.
Efter en standard morgen, var det tid til at padle af sted og returnere, til vores pick up.
Vi padlede ud i mellem isen, herinden i den lille fjord var der god plads mellem isen. I dag havde jeg ikke pakket mit store kamera vandtæt, med havde det mellem benene, fordi vejret var godt og vi håbede at se sæl igen. Sørme om det ikke lykkes. Der kom to sæler op, som lå legende i vandoverfladen kort tid, før de dykkede igen. Skøn oplevelse og jeg fik min billeder.
Vi nød de mange flotte isbjerg og da vi padlede ved den modsatte kyst, end på vejen ud, var det meget anderledelse og med en del fugle på vores vej.
Med god medstrøm var vi hurtigt fremme, hvor vi blev læsset af for to dage siden igen. Vi fik pakket alt ud af kajakken, nød en lille frokost, fik snittet lidt og gik en lille tur.
Før Andrea kom igen, vi havde rutinen med at få kajakken på taget og udstyret i bilen.
Det var igen en hyggelig tur, selv om vi ikke havde regnet med at skulle retur. I Qassiarsuk, pakkede vi kajakken igen og var lige et smut i købmand og købe et frisk brød. Vi mødt også en mand fra Nuuk, der var på ferie med sin familie i området, i to både. Lidt sjovt at høre om deres tur.
Da vi padlede afsted, begyndte det at regnet desværre tog vind til, inden fra isen og bølgerne voksede til en 50-60 cm.
Det var ok at padle i, men ikke noget jeg kan lide med min datter og da vinden blev ved med at tage til stoppede vi efter godt 30 minutter, ved den ruin og vandkraftværk vi tidligere har besøgt, hvor vi også så polarræv. Det gav ikke mening at padle mere i det vejr og der var et stykke til de næste mulige lejrpladser.
Vi fandt en ny lækker lejrplads.
Vi har hygget i teltet og set på den videre plan. Desværre stoppede min sejrsrække i Yatzy idag.
Det har igen været en flot dag, med mange små oplevelser bl.a. så vi en mariehøne, en and med mange ællinger, en del lappedykker og igen to havørne. Den en havørn, var ravnene sur over var der. Så ravnene fløj ind og skældte den ud.
Dejligt med alle de oplevelser, selv om vi måtte ændre vores plan, men sådan er eventyr!
Turdata:
Afgang: 10.00 til 11.35 og 15.15 til 15.52
Ankomst: 15.52.
——
Vejr: Overskyet og lidt sol. Regn fra klokken 15. 10-14 grader. Svag vind til frisk vind fra øst.