Der bliver aldrig sidste padledag!
Vi sov begge som en drøm i vores sidste teltlejr. Jeg stod op klokken 5, fordi jeg kan lige så godt holde rytmen, så der ikke er så mange timer at skifte når vi kommer hjem.
Karen fik en time mere, og kom op klokken 7. Imens havde jeg pakket meget af kajakken og på monteret en det jeg havde taget af igen. Fordi der hvor vi lå, var det for lavvandet for båden. De ville meget gerne have os over på den anden siden af den lille bugt.
Så vi skulle padle 600 meter.
Jeg udnyttede chance til lidt flere billeder og det slut/“sejrs” billeder vi altid plejer at tag.
På den anden siden af bugten, pakkede vi ud igen og ompakkede til transport.
Vi forventet båden klokken 10. Men allerede 09.20 kom den rundt om hjørnet. Så perfekt, da vi næsten var færdig med oppakningen.
Så var det bare op med grej og kajak i den åbne både. Så fløj vi nærmest mod Nanortalik den næste time.
Det gode vejr ved lejr, blev afløst af vind og bølger ude ved det mere åbne hav.
Det bekræftede mig i det var den helt rigtige beslutning at vi bare hyggede os og padlede det vi ville, for så at blive hentet. For ellers skulle vi bruge så mange ekstra/reservedage, for at sikre os vi kunne nå til Nanortalik.
Da vi ankom til Nanortalik var der fuld service fra NFS, ejeren Henrik og bådsmanden Jens, kørte os til hotellet med alt grej. En kæmpe hjælp for os.
På hotellet tog Per også godt imod os vi fik et lille værelse og kort efter var deres tørresnor inddraget til Tørring af udstyr og tøj.
På nær en lille tur ned i Brugsen og på turistkontoret, har jeg vedligeholdt grej og udstyr. Vores overskyde mad, skulle sorteres om det skulle ud eller hjem, jeg skal sikre mig at alt udstyr der skal med skib, er så tørret som muligt, for det ikke mugner. Samt få et overblik over hvad der skal med os hjem ellers sendes med skib i morgen.
Karen har hygget sig ved siden af i seng. Hun prøver at indhentet sit YouTube forbrug. Efter nogle timer, sagde hun, du siger bare til hvis der er noget jeg skal hjælpe med!
Men jeg er en klog far og lad hende ligge. Det var et sødt tilbud jeg godt ved, ikke helt galt.
Til aften spiste vi aftensmad på hotellet. Men må indrømme at aften forsvandt med udstyr og opdatere de sidste mange indlæg med billeder.
Det er lidt underligt det næsten er slut, men jeg har ikke haft meget tid til at tænke over det endnu.
Jeg glæder mig meget til at se det store museum imorgen.
Turdata:
Km, kajak: 600 meter
Km, kajak, ialt:  537,1 km
——
Vejr: Lidt skyer og lidt sol, vindstille og 8-10 grader, i vores lejr. I Nanortalik overskyet, meget lave skyer, svag til frisk vind fra sydvest. 6-8 grader.