Aften sluttede med hygge, i går aftes. Da vi mødes 12 ud af 19 involverede i Yoga Uddannelse  Indien. Vi gik ud og spiste ud mod stranden, på en fin restaurant. Hvor snakken gik og vi hyggede. Jeg fik noget ris og fin fisk i karry sovs, samt en kold liter vand. Kostede 450 Rs, som er 54 kr. med drikke penge kostede en aften 60 kr. på et af de dyre steder her nede ved stranden.

Det var dejligt at hilse på de andre og komme tættere på nogle enkelte, som jeg synes er vildt spændende mennesker. Kl. 21 gik det hjem. Vi var nogle stykker der gik med der hen, hvor vi skal lave Yoga for at se stedet.

Det var pænt mørket om i de bagerste gyder, men meget hyggeligt. Ca. kl. 18 bliver det mørkt, til omkring kl. 6 om morgen.

Jeg har som altid lidt kontor tid om aften, med mails, osv. så kom først i seng kl. 22. Trængte også til noget søvn nu, efter kun 3 timer i går.

Sov helt til kl. 9. Kan ikke huske hvornår jeg har sovet 11 timer i træk sidst. Ha, det er fordele ved min dejlige datter er der hjemme.

Da jeg kom ned og spiste morgenmad, sad der 4 andre. De 2 x Tine, Tinne og Vivi. Jeg fik forhandlet mig frem til noget andet morgenmad end på kortet, så fik yoghurt, med mysli og frisk frugt, super dejligt.

Varmen og fugtigheden var allerede massiv. Synes det er varmere end i går.

Den en Tine, havde været noget tid her, før os andre. Så vi var 2 x Tine og jeg der gik på tur, i de små labyrint gader, bag ved stranden. Det var vildt hyggeligt, fordi gaderne er 1-1,5 meter brede, med mure ind til haver, eller små butikker. Der er flise og jord gader, med kun lidt mudder. Men en vildt hyggelig stemning. De butiks drivende, er meget mere høflige og snaksaglige end sælgende. Over gaderne hænger der et virvar af ledninger, mv. Husende er af sten med gammel maling. Hver lille butik, er fint fejet og tøjet, skoende, eller hvad de nu handler med hænger tæt og pænt.

Her bag ved er det mere håndværker, skomager, med sanddaler til 60 kr. og op efter. Men systuer, guldsmede, osv. Samt hele området her er tæt besat af behandlings steder, massage, tandlæger, m.v. Fra små steder til de helt store klinikker, med vagter på. Det er et sted som er kendt for behandling, viser det sig. Mest med naturmedicin.

Vi kom forbi en lille skrædder, hvor den ene Tine, havde bestilt short, kjoler, osv. så der var vi et stykke tid, ved skrædderen, Lalu, super behagelig mand. Selv jeg endte med at bestille et par bukser og et par lange shorts til yoga, i noget super let stof. Skal give 115 kr. for det, uden at handle. Så må vi handle hvis det er godt og jeg skal have mere.

Jeg har haft svært ved at finde noget ordentlig let tøj til Yoga. Har nogle ”Pirat shorts” fra ”Bestrong” som er helt geniale. Men vil godt have noget endnu tyndere her nede. Så er spændt. Kunne være jeg skulle købe en kjole til fruen, men det gider hun nok ikke at have.

Vi kom forbi, hvor vi skal have Yoga og så stedet i dagslys, et fint hus, med fladt tag med et bambusblad tag over, her skal vi lave Yoga. Fint sted, da det er lidt køligere.

Simon, den en lærer. Skulle op i byen, så vi gik med ham, så han kunne vise os en hæveautomat her i byen. Skulle have lidt flere penge.

Herefter gik vi videre, igennem labyrinterne. Så et af de andre steder jeg kunne have boet, godt jeg ikke kom der. Vi endte på en lille restaurant med vegetarmad. Det sker ikke ofte for mig, men var super mad, med en god gang ris, og et eller andet der smagte godt, humus og cola. Kom jeg af med 280 Rs = 34 kr.

Var virkelig god mad. Samt super selvskab med to gange Tine, som er to super fine mennesker, der har prøvet en masse og som virker som om de deler livssyn med mig, herligt.

Vel hjemme, fik de lokket mig med i havet. Der var også nogle af de andre deltager. Super dejlig strand med sortsand og meget varmt. Vandet er varmt, så ingen koldt gys. Der er mange bølger ind og strøm, så det er ikke let at svømme, men hoppe i og under bølger, er muligt. Vandet var vildt salt, så kræsser lidt i næs og øjne.

Selvfølgelig var Vivi, vandhund der, hendes tredje tur i dag. I land igen, kom alle de påtrængende sælger, mens vi stod og tørrede. De er pænt aggressive her ned ved stranden, ikke noget der øger købe lysten, i forhold til de stille og flinke mennesker omme bag ved.

Da jeg tog et bad, efterfølgende var alt sat til i sand. Dejligt at få en skyller, samt der var oven i købet, lunkent vand i dag.

Så havde jeg en 1,5 time for mig selv. Til at skrive, osv. og nyde lidt skygge, mens sveden bare løber af.

Nu er jeg stille og roligt ved at finde ud af priser på vand, hoteller, osv. Vil gerne betale for tingene, jeg gider bare ikke blive snydt så vandet driver. Så sammenligner meget priser.

Klokken 15, gik vi en ny lille folk på besøg ved Lighthouse Beach kende tegn, underligt nok er det fyrtårnet. 2 x Tine, Nikolaj og jeg. Hyggelig tur, flot udsigt og hyggeligt at snakke lidt med Nikolaj også.

Fyrtårnet skulle være omkring 60 meter højt. Det kostede 25 Rs at komme ind og 20 Rs, for at tage billeder.

Vi kunne rigtig se vores strand område og nabo strandene, samt flere kirker, moskéer, osv.

Efter lidt tid på værelset. Gik vi ned til skrædder kl. 17. Utroligt nok var alt færdig og helt super. Jeg ved ikke lige hvad der skete, fordi på vejen hjem, sammen med de 2 x Tine. Endte vi ved skomageren, en super sød mand der har hils på os hver gang vi gik forbi. Han ville have mig i sanddaler af læder.

Før vi så os om var vi alle tre i sandaler, min blev bare bedre og bedre. Så endt med at købe sandaler til 1050 Rs. = 127 kr. i kerne bøffelskin.

Sjov at se han tilpassede lige sandalerne til hver af os, men vi var der, en super håndværker. Ender sku med jeg får et shoppe gen.

Klokken 18 var der så første officiel møde, på en restaurant. Vi fik noget at spise, jeg fik styr på navnen, på dem der var der. Samt talt lidt mere med nogle nye deltager. Ind til videre, er det nogle spændende mennesker med vidt forskellige baggrund. Som HR medarbejder, sanger, behandler, Yoga lære, osv. har ikke engang snakket med alle endnu.

Lidt over 20 gik jeg retur, tid til det her og få læst lidt. Selvfølgelig gik strømmen, så måtte vente lidt på net.

Super dag, fået lidt mere lokal kendskab til området. Mødt nogle deltager og to dage uden at lave det vilde. Men forsat super varmt. I morgen kl. 10 starter vi op for alvor.