Allerede kort efter midnat begyndt regnen af tromme på teltdugen, det varslede et vådt døgn.
Da jeg stod op, regnede det forsat, men der var dejligt stille vejr.
Jeg holdt mit løfte og lod Karen sove til 08.30. Jeg havde hygget mig med at drikke the, høre podcast og snitte i min lille figur. Samt jeg var begyndt at pakke sammen, op til Karen stod op.
Vi fik pakket sammen uden uheld på klipperne. I det jeg pakkede telt kom en havørne op over klipperne. Vi var kun 10 meter fra hinanden, den fik travlt med at dreje af og jeg have desværre ikke noget kamera, men en fed oplevelse.
Karen så også en lille vandmand, jeg så den desværre ikke.
Vi padlede af sted, med et må om at nå ca. 25 km, til en lille bugt med ruiner. På grund af regnen, havde vi i dag taget vores regnjakker, uden på vores simi-tørdragter, for at få hætten og mere beskyttelse. Vi var heldig at se den samme havørn to gange mere, kunne kende dens farver. Der var som altid godt med måger. Vi så også to lomvier, og nogle små flokke med ænder. Samt en enkelt havørn mere.
Efter et par timer og ca. halvvejs på vores etape, så begyndt det at blæse op. Først havde vi let vind fra vest, men så drejede vind og kom fra øst/nordøst, som vejrudsigten havde lovet. Vinden tog til og blev frisk, med hårdere stød. Vi fik nogle gode medbølger og farten var god. Desværre begyndt Karen igen at fryse helt vildt. Det er vildt underligt, fordi hun stort set aldrig frossent før. Hun har aldrig haft ret meget tøj på opnår jeg gik med store handsker gik hun ude. Nu fryser hun, selv om jeg ikke engang har handsker på.
Karen var blevet så kold, at vi talte om at slå lejr. Vinden og bølgerne var også tiltagende. Vi kom til et s-sving i fjorden, hvor bølgerne begyndt at komme fra siden, så det var mere besværligt.
Men på en eller anden måde fik Karen lidt varme igen og sagde vi godt kunne forsætte de sidste 6 km. Vi klarede os fint rundt sidebølgerne og blev tæt på vand. Som vi kom videre, drejede land mere og mere i læ.
De sidste 1,5 km skulle vi dreje ind i en lille bugt, her var overraskende meget modvind. Men jeg kæmpede os ind i bugten, fordi der er ruiner her inde
Karen gik helt kold til slut. Så da vi gik i land, måtte jeg igen kaste mig over teltet. Selv om vinden var pænt hård, så fik vi teltet godt op. Karen var modvægt i enden.
Så var det ind med Karen og i soveposen med hende. Lidt synd hun bliver så ramt. Men det er god kuldetræning! Det er ikke altid let at være på tur med sin far.
Jeg fik pakket resten ud og kajakken godt op, før jeg kunne gå i tørvejr.
Selv om vinden sled i teltet og regnen faldt tungt på teltet, så hyggede i teltet og nød vores telt står på et helt fladt underlag i dag
Da regnen stoppe og vinden aftog lidt ved 17 tiden, gik jeg en tur ind og ledte efter ruiner. Jeg gik et godt stykke tid og fandt intet, jeg forstod det ikke, fordi Mikkel havde skrevet der var et velbevaret depot. Men da jeg gik retur opdagede jeg at, jeg stort set havde gået lige forbi depotet, fordi det var lavere end forventet, samt det stod på en sten. Depotet var en stor sten, ca. 3 meter højt, hvor der var høje sten mur tilbage, fra en bygning på ca. 3×3 meter, hvor tre murer var retur. Virkelige fint gammel depot, højst sandsynligt til hø, eller noget kød. Så selvfølgelig også en havørn og masser af småfugle.
Vel retur var der lige frem vindstille. Så Karen kom ud og vi øvede lidt håndstand, efter 20 minutter var vinden retur igen på fuld hammer.
Nu skal vi have aftensmad, frysetørret mad, så skal Karen have popcorn og vi skal have filmaften.

Turdata:
Afgang: 10.04
Ankomst: 14.15
——
Vejr: Overskyet og dagsregn, men meget få ophold. Svag vind, fra skiftetende retninger til hård vind fra øst/nordøst. 8-12 grader.