Dato: 19. juli 2011
Lejr / dag: Lejr 81 / Dag 106
Sverige Lejr 18 / Dag 21
Pos (google):  57 22 26.7 / 16 38 40.1 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  59,5 km (i alt 3708,9 km)
Distance roet i Sverige: 928,9  km (i alt)
Rotid: 11t10m (06.10 til 17.20)
Vejr: Meget blandet, fra  vindstille til 8 m/s skiftede retninger. Skyfrit til 8/8 lave torden og lyn. 16-22 grader
Bølger, havblik meget af tiden, til tider 20-30 cm.

Jeg behøver vel ikke sige at aften forsvandt igen igen, ville også lave en video og kom alt for sent  i seng, kl. 21.45. Startede varme behandling på mit en håndled, er lidt ømt, vil heller være tidligt på færder, men ikke noget særligt. Op som altid kl. 04.30 fik gjort klar, duggen var faldet tungt, derfor er det pænt dumt at have glemt sin langærmet trøje ud oven på teltet, var helt gennemblødt. Så fandt noget andet tøj frem og gik tilbage til shorts, skulle blive varmt i dag. Solen var også allerede godt i gang. Fik pakket, min GPS tracker ville ikke startet, så gik lidt tid. Fik den ikke i gang (men er åbenbart startet i løbet af dagen).

Så lidt sent kl. 06.10 kunne jeg ro ud i flot solskins vejr, vindstille og skyfrit, men ud fra land kom disen løbende og på kort tid var sigten sølle 50 meter, ak. Men jeg er i rimelig beskytte fare vand, så der er kun en vej det er fremad, på kompas kurs og GPS, dog uden musik, vil gerne høre hver en lyd. Sådan gik det en 30 min så klarede det op da jeg kom til land, for at lukke ned igen ved næste lille kryds, her holdt jeg pause og kunne pludselig høre stemmer, så startede en lille motor, så to motorbåde i disen 100 meter borte. Mødte en af dem senere igen listen rundt i disen. Men efter yderligere 30 min klar det helt op og solen bagte ned. Herligt men en flot dag, selv om det er varmt.  Igen var der en del fugle, men lidt mindre end de andre dage. Til gengæld var der flere skibe på vandet, men ikke i nærheden af mig.

I løbet af formiddag kom der meget sorte skyer op over land, der løb mod nord inde over land, mens jeg forsat var i sol, herligt. Kunne se lynende og høre torden. Det må gerne blive der inde. Men ak ned lige før Oskarhamn hvor jeg ville krydse over bugten ca. 8 km, kom de ud til mig, søgte helt ind under land for at være i læg af træerne, da der forsat var lyn og skyerne var virkelig mørke.  Men var heldig gik lige forbi, var en helt del både og solbadende folk der også var glade for det. Efter 20 min pause, hvor jeg blev i kajakken og spiste, var skyerne drevet væk og forbi bugten, nu var der bare overskyet.

Jeg roede videre, både op til skyerne kom og her efter, var der kraftig vind til tider og vinden skiftede hele tiden retning, havde sidevind, modvind, med vind og for fra igen. Der var nu 2/8 lave skyer og 4/8 høje men forsat sol til tider. Krydsede over bugten ind til Oskarhamn, her der går færger til Öland og Gotland, de var det også men der var to sejlrende så fint til kajak, kom en enkelt let byge, det var det vand jeg slap med. Ellers hyggede jeg mig med Touren på P3 spændende etape i dag, herligt, det kommer jeg virkelig til at savne.

En anden sjov ting er at lige før Oskarhamn, skiftede landskabet karakter og det blev mere skærgård med mere rundklipper og dybere, det forhindrende mig ikke i at tage en 5 sten igen, bliver tosset når det sker.

Til slut på dagen blev skyerne brændt af og solen bagte, dog var der forsat en 4 m/s fra syd. Efter gode 11 timer slog jeg lejrer på en lille ø og hængt alt mit tøj til tørre, nu må jeg huske det hele når jeg går i seng.

Igen var der ikke for god telefondækning, under mig. Fik kylling i rød karry, fra pose. Smagt dejligt krydret efterfølgende med kanelstang og cola.

Videre det går igen i morgen