Blev midnat før jeg sprang i seng. Havde fejret lørdag ved at få lidt cola og kiks. Men nu skulle der soves, uden vække ur.

Men det blev ikke en lang morgen, kl. 6 gik strømmen og min fane. Små sov til 06.50 så var det op og spise.

Tine var oppe, så vi blev lyn hurtig enig om en morgentur. Så efter en let gang mad, gik vi modsat end vi plejer. Vi gik ud mod næste strand, hvor der ligger et par moskéer, samt en havn. En super fin tur, med flot bygning, samt vi kom ind i mere normal beboelses kvarter. Ned ved havnen, lå der et ”industri kvarter”, med små butikker med bådtilbehør, byggematerialer, en bådmotor værksted, mv. Vi var de eneste turister, men de lod sig ikke mærker.

Ved havnen lå der både i mange farver, ændre her fra dem på vores strand er, at de har lige bagende til motor. Dem ved vores strand roes ud. Der var nogle fine billeder. Samt sjov situationer, som en helligmand der sang og hoppe rundt som en anskudt krave, unge mennesker der spillede fodbold og kricket. Samt børn der tikkede, de fik lov til at tage billeder med mit kamera i stedet. Hvilke de hyggede sig gevaldigt med.

En fantastik tur på en time. Vel hjemme bestilte vi morgenmad. Før der var afgang på et nyt eventyr.

Vi var 10 ud af 16 deltager der havde meldt os til en tur syd på. Først ville vi havde været i en theplantage, men de gode var en to dags tur. Så i stedet tog vi syd på, ned og se en gamle konge borg / hus. I det helt sydlige Indien. Jeg må med skam sige jeg, ikke ved hvor vi har været med stednavne. Men borgen ældste del var fra 1592 og ud bygget mange gang. I små rum og gange, men smarte muligheder for at lave udluftning, mv. så Kongen og hans rådgiver havde det godt. Men altaner, så han kunne snakke til folket, mv.

Vi måtte af med skoen for at gå rundt, men en flot og spænede tur, med vores to guider.

Her fra kørte vi helt til den sydlige spids i Indien. Vi var der noget sent, men vi endte på et hotel til middagsmad. Herfra gik vi ned i byen til den aller sydligste del af Indien, hvor 3 have mødes. Samt der er to øer, et med et tempel og en med en kæmpe statue af en gamle digter.

Her stod der Indier i 100 vis i kø, for at komme ud, da det er et meget helligt sted for Hinduer.

Selvfølgelig kunne ”rige” vestlige hoppe køen over. Heldigvis var vi enig om at lade vær. I stedet gik vi en tur og tog billeder, sammen med rigtig mange Indier, så kun to andre vestlig folk. Som altid så dag nogle steder var der fyldt med sælger, tikkere, osv. Men utrolige mange glade mennesker og mange der gerne ville have billeder, med os. En stor oplevelse.

Herfra kørte vi videre, mod et tempel. Jeg sad på gulvet i bussen, for at ordne et sår på Julie som havde skåret sig. Vi kørte forbi et larmende optog, med trommer, osv. jeg kikkede op og der hang to mænd i kødkrog ned fra et træstativ på en gammel traktor. Hjerne skulle lige tænke over det to gange før det gik op for mig hvad det var. Der kom lidt sjove lyde fra nogle af pigerne.

Længere frem var der et andet om tog, så vi stoppede. Trommeslagerne synes det var vældigt festligt og blev lidt, så kom der to figur. Men pludselig kom optoget med de hængende mænd igen. Helt grotesk, den ene hang i 8 kødkroge, den anden i over 20. Begge med spyd igennem munden. Mens en venlig mand gyngende dem frem og tilbage. Velkommen til en anden kultur.

Den ene guide, sagde det er nogle mænd, der faster i lang tid op til, så skal de gå igennem ild før og så kan de hænge til tørre, der i nogle timer. Vildt.

Vi kørte videre til templet, som først åbnede kl. 16, som vi kom. Et  vildt flot tempel fra omkring år 700, bygget i strand skalle sand, med lime, osv. i, det var vildt glat. Hele templet i 7 etager, var skåret ud i mange figur.

Inde måtte vi ikke tag billeder, igen af med skoende og os mænd, skulle smide vores trøjer og gå rundt i bare maver. Inden for var der det vildeste tempel med udskæringer, og små templer, bede steder for alle de Hindu guderne. Vores guide der, fortalte om det hele. Var mange mennesker der og alle var flinke og søde. Der var så mange fantastik figur, mallerier, udskæringer, osv. Der var stor sten søjler, lavet af et stykke klippe. Der var søjler, med 5, 7, mv. musik søjler. Så man kunne slå på sten søjlerne, så spillede de rene toner. Var også en som sagde som glas. En meget speciel tur og meget stemnings fuldt.

Her efter var det tilbage i bussen og køre to timer hjem, i mørke og i indiske trafik. De satte noget indiske reklame video på, men jeg tog en lur hjemad. Så dog et Santa Lucia optog af Kirsten Indier, noget specielt.

Efter en land tur var vi hjemme 2030. Kun en 3 timer senere vend forvent. Men sikke en dag.

Den flinkest af alle tjener på hotellet, stod og tog mod os. Så vi bestilte med til altanen og gik i bad.

Så skulle det her skrives, ordnes billeder, spise, over og sende. Samt vi skulle igen, aftens 30 min uden strøm, med stearinlys. Regeringen slukker simpelt hen 30 min i de forskellige byer hver aften, på skift, nyt tidspunkt hver uge. Samt håber at nå bare lidt yoga stillinger.