Dato: 18. april 2011
Lejr / dag:  Lejr 10 / Dag 14 Lebesby, Kjøllefjord
Pos (google):  70 56 56.4 / 27 19 51.4 samme som siden lørdag (kan sætte diretke ind i Google Earth)
Distance roet: 0 km (i alt 323,6 km)
Rotid: 0
Vejr: En 0 til 3 grader. Fra sol, til 8/8 lav med slud sne. 11 m/s fra morgen, faldende lidt sidste på dagen
Bølger, hvide toppe så lagt øjet rækker

Aften gik med at læse, kunne lægge mig og sove 22.30, en god nat, svært ved at sove fra kl. 5 telt hopper og der her helt lyst, op kl. 7. Fik hente min iPad og computer har ladt i nat. Spiste morgenmad fik lavet the, læste min 4 og færdig ”Ord i orientekspressen” Af Kristian Ditlev Jensen, en bog om togrejser over alt i verden, generelt på første klasse, stammer fra nogle artikler fra Ud & Se DSB’s blad. Overraskende god, blev noget overrasket over han var på alder med mig nu, da han skrev den. Mit indtryk længe var han var ældre, helt andet livsstil end mig. Flot skrevet. Så arbejde jeg nogle timer på indlæg, osv. til min hjemmeside. Skal tisse helle tiden, super betyder jeg er ved at have væskebalancen i orden igen. Over middag gik jeg en tur ned i byen, skulle havde fat i en 220 volt lader til min iPad og til mine multilader. Havde snakket med en lokal ude ved mit telt, den første der kom hen og snakkede, han kitede også. Han nævnte at Arne jeg talte med den anden dag er byens elektriker og sikkert kunne hjælpe. Jeg gik ned i byen og møder Arne med det samme, perfekt, jo han skulle nok kunne hjælpe, så jeg kørte med ham rundt og hente brænde på et beskyttet værksted, så var vi hjemme og hente en 220 volt lader til iPad i butikken og finde en 220 volt lader til multiladerne, herligt. Han skulle ikke have noget for at hjælpe, MANGE tak til Arne for den store hjælp. Det var hurtigt klaret var ned og købe lidt aftensmad og morgenmad, ser nemlig ud til jeg kan komme af sted i morgen ved middagstid. Købte også en vandtæt pose, den jeg har mellem benene synes jeg er blevet noget utæt.

Så jeg bare til teltet til lidt cola og muffins, samt læse igen. Vejret skifter hele tiden mellem sol og regn /slud så ikke nemt at gå tur, osv. Magnus fra Nordkapp er godt nok på ferie med skrive lyst til mig med landgangs steder på øen, osv. herligt men lokal viden.

Arne fortalte mig også at søen er hurtig til at lække sig ved vejrstift fordi det er så dybt, så må vi håbe jeg kan komme over i morgen.

Ville gå en tur kl. 16 men selvfølgelig begyndte det at stå ned igen.

Igen tak for alle mails, kommentar, folk der støtter mig, osv. det er virkelig dejligt at læse, selv om jeg ikke får svart så mange, men det giver liv.

Det er utroligt så meget det minder om Grønland her oppe, lidt varmer, men måde folk boer på, kommer hinanden ved og den storslået natur. Bare det at se ud over Kjøllefjord hverdag og se hvor forskellige den er, er en stor oplevelse.

Aften står på en gå tur hvis der kommer et hul. Tikka Masala til aftensmad. Ellers må jeg se hvad den bringer.

P.S. Vil du læse mere om kajak ved Nordkapp er der to blogs  du kan følge