I forbindelse med mine mange foredrag rundt i landet, har jeg nogle gange tid til et lille mikroeventyr mellem to foredrag. Denne gang havde jeg 23 timer, mellem to foredrag i det Sønderjyske. Så jeg kørte til Gråsten hvor jeg satte min bil. Her fra er der 12 minutter med tog, fra Gråsten til Sønderborg. Så den første eftermiddag gik jeg min først etape og tog en nat i teltet. Næste dag kunne jeg gå en lidt længere etape tilbage til Gråsten.

Her kan du se en lille film, men mine oplevelser. Det blæser en del, så bær over med lyden!

Gendarmstien er den gamle grænsevagt sti, som I dag er lavet til en 84 km lang vandrerute, hvis man går hele vejen. Fra den Dansk/Tyske grænse til Høruphav på Als. Jeg gik kun godt 40 km, da tiden ikke var til mere. Stien er på små grusstier, langs kysten og på vej. Stien er let vandret, dog kan stien ved kysten være oversvømmet, hvis der er storm. Men der er veje uden om. Der er flere fine telt og shelterpladser undervejs.

Du kan finde mange flere oplysninger her ”Gendarmstien

Relateret indlæg

Alle bøger af Erik B. Jørgensen, 10 bøger om friluftsliv og ekspeditioner, både for voksne og børn.