Dato: 2. maj 2011
Lejr / dag:  Lejr 21 / Dag 28
Pos (google):  69 38 33.2 / 18 56 53.3 (kan sætte diretke ind i Google Earth)
Distance roet: 0 km (i alt 776,2 km)
Rotid: 0
Vejr: Dejlig forår, mest inde
Bølger, vandet ser fladt ud

Blev en sen aften i går, skulle lige vente på mit vasketøj, ordne en masse tinge på nettet, osv. Selvfølgelig med Discovery i baggrunden, i seng kl. 0.50, så skulle der soves igennem. Eller ikke fordi kl. 6 var jeg vågen op kl. 06.30 tog et bad når mulighed var der, morgenmad, i gang med vedligeholdelse, kontrollere alt er tørt, vende ting, pakke det der var klar, se på kort, tørre telt af, osv. masser at lave. Tidligt på cola og pizza. Lidt over 10 startede klap jagten, iPhone sæson var gået ind. Gik fuld af selvtidlig ned i byen og startede i de telebutikker jeg mødte. Havde jo hørt at det var muligt, men alle svare desværre vi sælger ikke uden abonement og det skal man være bosiddende i Norge for at få. Fotografen fra i går var flink til at ringe rundt. Desperation kom snigende, endt med at spørger folk på gaden. Ingen kunne hjælpe. Når fik handlet mad, lappe tap, fuel, en ny termokande, ny notesbog, mere solid end den gamle. Kan virkelig godt lide Tromsø, selv om det er med lidt trist minder jeg så den sidst. Det var jo her min og Jespers ekspedition på Grønland ”Thule til Thule” endte, efter Jesper sygdom tog os over Svalbard, her til Tromsø med hospital fly. Den gang havde jeg to gode dage i byen. Så har set det fantastiske polar museum, Tromsø museum, Kirken, osv. Kan tydeligt huske det hele når jeg går rundt igen. Havde også mange ting jeg gerne ville have styr på, så gik tilbage kl. 11.30 fik pakket mad, osv. Prøvede igen at ringe rundt med iPhone, lystet er slukket, opgav. Kan være jeg køber eller kan låne en i aften, til jeg får en op fra DK. Nok om den telefon det er kun en mikro del af turen.

Gik og hyggede mig. Fra alle de rare folk der har hjulpet mig, Just, Jan, Dag, Ragnar, Harald, osv. var tilbuddene om besøg, hyttetur, osv. kommet ind. Men jeg må holde fokus og tage vider. Har heller ikke den store lyst til storby nu her. Skal siges at Tromsø virkelig er en dejlig by og område.

Var et smut i byen igen, for at gå en tur og købe lidt småting. Videre med arbejde. Kl. 16.45 til 17.45 kom Dag og hans datter, ham jeg boede ved starten i Kirkenes, og som har hjulpet mig så meget. Dejligt at få talt igen, mange nye gode råd. De skulle flyve hjem, så kørte med til lufthavn og kørte bilen tilbage, hans brors bil og lejlighed jeg bor i. Ragnar skal have så mange tak for jeg bare må benytte hans ting, så stor slået.

Aften skal gå med at hygge på nettet = arbejde. Se Discovery. Roer igen i morgen, tager det stille og roligt med at komme af sted. Ser ud til strøm og vejr vil være med mig, men lad os se.

Status på turen, første del mål i hus, til tiden. Ser godt ud fremover. Nye eventyr ligger og venter. Lad os føles videre på dem.