Dato: 2. juli 2011
Lejr / dag: Lejr 67 / Dag 89
Sverige Lejr 4 / Dag 4
Pos (google):  57 39 14.5 / 11 46 52.3 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  59,0 km (i alt 2961,0 km)
Distance roet i Sverige:195,0  km (i alt)
Rotid: 10t35m (05.25 til 16.00)
Vejr: 8/8 lave til 6/8 mellem, morgen enkelte regnbyger, eftermiddag lidt sol. 4-6 m/s nv, enkelt perioder op til 8 m/s. 18-22 grader
Bølger, 10 til 50 cm. Ved åbne stykker enkelt dønninger.

Aften forsvandt som altid med div. ting. Så var først i seng kl. 20.30. Som altid var det op kl. 4 og i gang. I dag var der ingen sol, men vind og skyer. Kunne ro ud i bølgerne kl. 05.25 heldig vis er det sidevind og rygvind, så kan da bruge det til noget. Lage ud i langærmet jakke, det var en fejl alt for varmt, så efter 1,5 time måtte jeg skifte, for blev dog i kajakken under proceduren, fik en kortærmet jakke på i stedet. Når jeg først er på vandet, elsker jeg morgenerne, fordi jeg har det for mig selv, dyrene opleves på en anden måde, alt er stille. Det er her nogle af mine bedste oplevelser ligger. Tog kurs mod sv igennem en masse små øer, kom igen et hav af hyggelige små byer som virkelig er hyggelig, mange af dem har resturaneter, osv. Kan godt set der virkelig er et ferie område. Dog holder folk sig inde i dag, har under det halv af både på vandet i forhold til i går og ingen tager sol, da solen er gemt godt væk, men lummert er det. Vinden er en hjælp med på de åbne stykker er bølgerne irreterne, da de er meget tætte så jeg kan ikke udnytte dem og de store overskylder mig. Igen ser jeg mange ænder og måge, men der er kommet en helt del flere gæs, af flere slags har set Canada gås og Bram gås i dag. Jeg holdt bare på i dag skulle ikke handle og har vand nok. Da jeg nærmede mig Göteborg regnede jeg med mange både, men det var ikke tilfældet, selv indsejlningen til Göteborg er delt i to smalle sejlrender, så det var et fint kryds dog med bølger og strøm. På vej over så jeg Færgen til Danmark, den min kæreste skulle have været med, men nej hun vil heller i legeland med mødergruppen og klippe hæk (det med hækken er ok), typisk kvinder, så må jeg være alene her og arbejde. Hun har det for godt og nemt ;-)

Så var der også ved at være udsolgt, så da jeg kom til Brännö, gik jeg i land, jeg har brug for strøm så fandt  en lille fin strand og græs stykke, op med lejren og KNÆK igen, endnu et samle led knækkede, p…. og l….. Tog igen lidt tid før lejren var på plads. Spurgt nogle unge mennesker om der var en butikke, men det måtte vi tag på Engelsk fordi de forstod overhovedet ikke Dansk. Der var en langt væk og en lørdag aften så det ville jeg ikke satse på.

Fik skiftet tøj og ringet, så lave jeg en pakning med mit 12 volt batterie, mine AAAbatterier der skal lades og min tracker. Så gik jeg en tur, fandt en fisker hytte jeg tillod mig og sætte mine batterier til ladning, håber det går. Da jeg kom retur, lå Johan i sin kajak ud for mit telt. Fik os en snak, man var træt så han slog også lejr her. Så vi har fået snakket lidt, men ellers har jeg en del at se til som I sikkert ved. Godt tilfreds med de 59 km i dag i det her vejr og medvind det er nyt.

Turen går videre i morgen.