Dato: 11. aug. 2011
Lejr / dag: Lejr 97  / Dag 129
Sverige Lejr 34 / Dag 44
Pos (google):  62 12 16.9 / 17 36 57.8 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  45,7 km (i alt 4443,4 km)
Distance roet i Sverige:1663,4 km (i alt)
Rotid: 10t10m (06.35 til 16.45)
Vejr: 2/8 til 6/8 lave, sol. 1-6 m/s Nordvest. 11-19 grader
Bølger, 10 til 50 cm

Endnu en aften gik med at snakke med dvs. mennesker over telefon og sms. Samt få gjort klar. Er noget køligere end længe, har taget langt undertøj på for ikke at starte brænderen op. Lag mig til at sove kl. 21.30 men kort efter skulle jeg tisse igen, ud og ordne det, så sov først kl. 22. Op kl. 5 igen var det køligt så der var gang i brænderen også for at tørre mit tøj. Solen kom frem og ramte lejren her på den lille sandstrand, dejligt. Fik pakket og kunne gå på vandet kl. 06.35, roede ud og snart kom der lette bølger og en god vind fra Nordvest. Jeg havde virkelig svært ved at holde varmen selv om jeg havde min kortærmet jakke på, så endt med cap og pandebånd, samt cykelærmer og for det ikke skulle være løgn, tynde åbne neopren luffer. Det var også kun 11 grader og vinden fra nordvest var kold. Jeg har en helt klar føles af at i dag kom efteråret. Vejrudsigterne siger alle dage frem under 20 grader, de fleste morgener omkring de 10 grader. Har også bemærket at blomsterne er ved at takke af. Selv om august nok kan komme med mange flotte dage endnu, så kom efteråret i dag.

Vinden var frisk en 4-6 m/s som lave lidt bølger fra 10 til 50 cm alt efter hvor åbent det var. Hver gang jeg skulle uden om et kap, en pynt eller over en bugt, hvor vinden kunne få lidt tilløb var den der med det samme. Derfor lå jeg også forholdsvis tæt på land hele dagen. Der kom hurtigt lave skyer ind i små klumper, men sol var der hele tiden, til tider lå jeg dog i skygge af skyerne. Dagen i dag var lidt letter end i går, jeg have et mere ens tempo lå mellem 4 og 5 km/t for det meste. Kunne bruge dagen til at kikke mig omkring, på en solstråle der rammer stranden, stenene og træer, eller kikke på skyerne der kunne ligne alt muligt. Der var igen godt med skav og svaner. Lidt ænder og andet. Men helt klar mindre end længe. Så faktisk 4 sejlbåde sidste på dagen, men der er godt nok ikke meget liv rundt omkring. Synes aldrig jeg blev varm, så overvejer kraftig at tage den langærmet jakke på igen, men det må blive i morgen, fordi  gider ikke i land, så koldt var det heller ikke.

Klokken 15 sket der et eller andet, pludselig lå jeg i en hold i skyerne, solen bagte og vinden forsvandt næsten. Sådan var det en time, men regnvejr mod nord og en flot lille regnbue. Så var dagen også ved at løbe ud, tankerne har fløjet rundt, samt jeg er blevet godt underholdt at en stak P1 Podcasts. Da klokken passerede 16.35, var det tid til at finde en lejrplads, beslutning var at tag den første og bedst fordi der er ikke ret mange gode. Jeg var heldigvis ud for en bugt og en på en lille ø, var der en lille tang med sand og sten, perfekt lille lejrplads. Da jeg kom i land, blev jeg hurtigt kold, så hurtigt op med teltet og så snart jeg var i læg kom varmen. Sol kom også igen og varmede det hele. Fik lavet pølser, tomat, basilikum og kartoffelmos. Så starter hele tromlen rumlen op igen, for at gøre klar til endnu en dag i det Svensk.