Dag 54
Lejr 44 (dag 9 på ferie)
9 km 0900-1150
Fik som altid afsluttet dagen med The, læse og et podcasts. Før drømme land kl 23. Måtte op 0120 da Dino gøede var kommet er egern. Vi stod alle op kl 7 der havde Emil været i gang den sidste time. Vi fik hver især morgenmad og pakkede sammen. For kl 9 at begive os af sted stik mod øst i havblik med helt overskyet. Igen igen blæste det lidt op til en 3 m/s fra nordøst. Det var ikke det store så vi holdt på ud mellem en del øer. Så ikke mange fugle, kun lidt små fugle og en ravn. Efter en god time holdt vi en kort pause, for at strække os og børnene kunne komme lidt ud. Så tog vi et stræk mere direkte mod nord. Der kom lidt regn til tider. Vi arbejde os fremad. Kirsten var træt i musklerne i dag, ved ikke hvordan de andre havde det. Kl 1150 var vi nået dagens mål, som var en lille havn hvor der var en bål hytte / lavu. De andre trængte til at tørre tøj. Samt 300 meter her fra lå vores depot af mad til resten af turen. Så vi stoppede for i dag efter 9 km. Vi slog telt de andre tog lavuen. Vi pakkede ud o fik styr på alt. Så lavede Joanna pandekager mens Jesper og jeg padlede hen efter vores depot. Det tog ikke lang tid. Så kunne jeg fordele maden og tag en del fra, vi spiser langt fra hvad jeg havde pakket efter. Så mens jeg hyggede med det, var der pandekager og lejrhygge. Der er 10 dage tilbage på tur, så det fik vi pakket efter. Resten gemmer vi i morgen og henter igen nær vi er færdig. Ellers gik det lang tid ved bålet. Jesper og jeg kan få timer til at gå med at snakke om ekspeditioner og gode områder at tage på ture i. Børne spillede spil og hyggede sig. Regn faldt tæt nu men i lavuen var der tørt og varmt. Der kom en del både ind med folk der havde været på weekend tur og fiske. Så der var livlig trafik mens de
Tog både op, pakkede deres ting og hunde. Ved fire tiden gik vores familie en tur med Dino nu når han er bundet. Vi gik en rundtur på nogle grusveje.
Så fiske vi lidt og vi fik lidt mad. Jesper og børnene fiske forsat. Pludselig holdt grænsepolitiet ved os. To mand kom ud og kontrollerede os. Først fisketegn, havde næsten styr på det. Havde gjort det så godt som muligt via råd fra sen Danske ambassade i Finland, var godt for dem. Samt de hørt om vores udstyr, sikkerhed, om nogen viste vi var her, osv. Fik en hyggelig snak, de sagde de redde mange hver år der ikke havde styr på det. Jesper bagte brød bagefter og vi hyggede os. Kl 20 kom en enkelt mands Klepper Kajak ind med en ældre tysk mand der også lage sig i lavuen. Vi havde spise så vi fortrak og over lod ham til Jesper og dem. Var ikke lige i humør til snak og sove med en fremmede. Vi gik i teltet og fik gjort Karen klar til natten og læste og hyggede mens jeg nyder udsigten ud af teltet og regnes trommen på teltet.