Virker som om, at sommeren virkelig er på vej her oppe nu. Vi vågende igen til en meget varm morgen i teltet. I nat var der det flotteste vejr og stille vand. Jeg glædede mig til, at vi skulle ud på det blanke vand. Jeg burde vide, at det er dumt. Fordi mens jeg pakkede sammen, blæste det op. Det resulterede i en god modvind, på en 6-8 m/s, det blev en hård omgang ud af søen.

I enden af søen starten elven for alvor, her skulle vi under en lille bro, og der stod 3 fiskere og fiskede med fluestang. Dino var helt oppe at køre, måtte virkelig bede ham hold mund. Hver gang jeg fisker, eller han ser nogen der fisker, går han helt amok, han elsker det. Han løber rundt og hopper i vandet. Det har han gjort lige siden han så, at jeg fangede fisk for første gang for 3 år siden. Det er som om, han glæder sig til at se en fisk blive halet ind.

Floden bød med det samme på små fos, hvor vi padlede igennem. Der er stadig meget lavvandet, men vi kom fint igennem de fleste steder, dog med lidt sammenstød med sten. Det er super godt for mig at varme op på de små fosse her, med tag og overblik. Samt få Dino til at sidde stille, så han ikke hopper rundt og forskyder vægten.

Ned ad den ene foss stod der lidt store bølger til sidst, så vi fik lidt vand ind, også over Karen. Hun skralgrinede, og vi snakkede om hvor sjovt det var.

Der er en stor genkendelighed i kanoen, for både Karen og Dino. Hos Karen kan jeg tydeligt se, at der sidder en masse fra sidste tur, og de små ture vi siden har haft sammen. Hun sætter sig bare op i kanoen, tingene ligger så hun kan få fat i dem. Hun holder godt ved, når hun rejser sig op. Hun padler faktisk med lidt hver dag, altså meget lidt.

Dino har, lige fra vi læssede kanoen af, været hel vild med kanoen. Da jeg gemte kanoen i skoven, og den lå på hovedet, sad Dino oven på den og nægtede at gå ned. Når vi skal padle afsted om morgen, hopper han op, før jeg har fået tasker i, og må tage ham ud igen. Han elsker at være her ude :-)

Efter de første fosser, kom vi til vores første depot. Da vi lage til råbte Karen, at vi ikke kunne padle den her vej! Jeg lagde til. Skal vi trække over her far? Den sidste time havde hun ikke snakket om andet end, når hun skulle lege ved Depot 1, men nu kunne hun slet ikke forstå, hvorfor vi var her. Gik nok 2 min før det gik op for hende. Mens jeg pakkede maden ned, var Karen omme på den anden siden og lege i grusgraven. Før vi tog af sted, fik vi frokost.

Jeg var så glad for at komme ind på floden og væk fra vinden. Her var så mange hyggelig kroge, og nu var der fosserne at koncentrere mig om. Vi så rigtig mange forskellige slags ænder, der som altid flyver af sted. Så også et hold ællinger. Vi så faktisk også en ren svømme over elven, da vi spiste frokost.

Vi tog en del foss igen, med mange store sten og små bølger, fik noget vand ind på den sidste. Da vi var i land for at skovle vandet ud, prøvede Karen alt, hvad hun kunne at overbevise mig om, vi skulle slå lejr her, og ikke tage den sidste time. Da jeg tjekkede kortet og gpsen, så jeg, at der er rigtig mange hytter de næste km her fra. Så gav mig, da det vil være svært at finde lejrplads om en time. I morgen burde vi kunne padle væk fra de mange hytter.

Vi blev og slog lejr her 13.20. Jeg ville gerne have pakket maden om, og have hul på den næstes uge beholdning af mad.

Jeg havde lige en lille udfordring mere. Hvis vi nu rent teoretisk sagde, at jeg tilfældigvis havde en bjørnspray med på vores tur. Man kunne måske forstille sig, at den sidder på min kamerataske, som ligger i min dagstaske. Hvis nu sikkerhedssplitten faldt ud, kunne den sprøjte peberspray ud i min taske. I første pause idag, åbnede jeg min taske, jeg undrede mig over, at der lå noget brunlig væske på toiletpapir posen. Jeg bandede over, at der var kommet muddervand i min taske, omvendt kunne det også ligne myggecreme, der var rendt ud. Jeg tørrede den af med højre hånd, lugtede til det, det var ikke rigtigt noget. Da min hånd fik vand på sig, begyndt det at brænde, jeg troede, at jeg havde revet mig. Sad og undrede mig mens jeg spiste af godteposen, drak lidt vand. Så brændte det også på læber og tunge. Så kunne man igen forstille sig, at jeg opdagede at sikkerhedssplitten manglede på bjørnsprayen, og det gik op for mig, hvad det var. Jeg fik lukket bjørnesprayen og bandede højlydt. Den næste time var der fest på min hånd og i min mund. Ved Depot 1, fik jeg tømt tasken og tørret op, det gav ekstra varme på højre hånd. Et lille råd mere er at huske sig selv på, at hånden brænder – også når man så skal tisse. Det blev til endnu mere brænden.

Hele dagen har min højrehånd brændt. Karen lærte det også, fordi her til aften ville hun bide mig og bed mig i højrehånd, dumt! Hun fik brænden på læber og tunge, heldigvis kun kortvarigt, nu er hun bange for mig :-)

Lidt lære penge hvis man nu havde en bjørnespray, hvilket jeg selvfølgelig ikke har.

Vi slog lejr eller rettere sagt, jeg gjorde. Karen legede igen i vandet. Efter indretning og ompakning. lavede vi bål igen. I dag lavede vi også chokolade kage, et lidt større projekt, blev ok men ikke super.
Vi har fisket, alle tre, da Dino som sagt er meget optaget af det.

Karen fik også ringet til sin mor, nok mest for moderens skyld :-)

Endnu en ny dag med endnu et skift, i og med vi kom her ned på floden.

P.S: Jeg har dårlig forbindelse idag. Billeder kommer når jeg har forbindelse igen

Dag/Lejr: 14/14
Dato: 22. juni
Km (grov luftlinie): 11,5 km (Ialt 52,1 km)(vandret ialt 58,4 km)
Padle tid (med pauser) padlet: 09.30-13.25 (Pause ved Depot 1, 11-20-12.20)
Højde: 460 meter
Pos: 67 43 848 / 20 10 071
Vejr: 8-16 grader. Sol til morgen, ellers mange skyer. Vindstille til morgen, kort efter 4-8 m/s fra sydøst, modvind)