Igen i nat piskede regnen ned, og der var mange myg. Derfor var teltet lukket med myggenet, og alle deltagere sov inde. Jeg havde besluttet, at hvis det regnede om morgen, tog vi en hviledag. Karen har snakket om en fridag længe, og vi har været igang 1/3 af turen nu. Da regnen forsat faldt her til morgen, sov jeg bare videre, som de andre to. Først kl. 9 vågnede Karen og dagen startede.

Vi spiste morgenmad, og jeg begyndte at gå igennem vores ting og rydde lidt op. Regnen tog af, så jeg rykkede ud og hentede mad og tjekkede tingene ude.

Da regnen holdt helt op og Karen kom ud, gik vi en tur, forsat i regntøj, da alt er vådt. Vi gik ind i terrænet og fulgte snescooter sporet. Det var meget flot og en god sti at gå på. Jeg nød det, desværre var der mange myg. Myggene angreb især Karen, da jeg ofte er heldig, at jeg ikke får ret mange stik, når jeg er sammen med andre. Det fik også Karen til at udbryde, “Far jeg gider ikke på tur med dig alene, når alle myggene angriber mig”. Efter en halv time vente vi om, da vi ikke havde myggejakker eller net med. Jeg gik lidt ud i terrænet, fordi vi ville gerne finde rengevir. Jeg har altid været heldig at have øje for dem, jeg fandt 3 gamle, det ene var et sødt lille gevir, og Karen var glad.

Vel tilbage begyndte jeg at fiske igen, Karen ville gerne have, at jeg fiskede, med ”hendes” stang, så hun kunne kikke. Der var lidt meget vind til fluestangen. Efter en lille tur, fik jeg bid. En gedde kom til syne, Dino gik helt amok, jeg kunne ikke kalde ham væk og det ødelagde min koncentration, fordi linen knak i det, jeg fik den ind, og i forviringen lykkedes det gedden at sprælle ud mellem mig og hund.

Jeg var tosset og fik fat i Dino, det gør han ikke igen. Var super ærgerlig over at gedden nu havde et blink i munden. Jeg begyndt at fiske efter den igen, ville have mit blink. Kort efter fangede jeg en lille fin ørred. Da jeg havde ordnet den, ville jeg have den gedde og fiskede igen. Haps gedde på, fik den ind, men det var en anden gedde. To fisk, dejligt. Jeg ordnede gedden og lavede begge klar til bål i sølvpapir.

Jeg kunne se Dino pludselig jagtede en fisk ud i vandet i de siv, hvor jeg mistede geden. Så tilbage og fiske, haps gedde på. Lige som jeg trak den ind, sprang linen, NEJ! Nu var Erik tosset, jeg havde mistet to blink. Jeg kunne se gedden svømme ca. 7 meter ud, jeg kunne lige skimte blinket på bunden, hvor den stod. Skyndte mig at få nyt blink på og prøve at irritere gedden til at bide på. Haps så var der kæmpe bid, men kunne med det samme mærke, at det ikke var en gedde. En kæmpe ørred eller laks kom op. Vi kæmpede nogle minutter, hvor jeg gav line og halede ind på skift. Jeg råbte på Karen, men hun nægtede at komme, før de var slået ihjel. Jeg blev nok for ivrig, fordi jeg fik den ind og trak den op. Igen sprang linen lige som den næste var oppe. De 10 cm vand var nok til den svømmede ud. Nu var jeg vildt tosset og skuffet på mig selv, jeg har aldrig haft så en stor fisk på. Nu havde jeg mistet 3 blink, det var ikke godt, slet ikke når de sidder i en fisk. Jeg gik og surmulet lidt og lavede bål. Jeg fik sad vand over i min PowerPot og begyndte at lave gløder til fiskene.

Jeg kunne ikke slippe fiskeriet og vendt tilbage, haps fik en stor gedde, som jeg fik fint op. Denne gang ville Karen gerne hjælpe, så hun havde givet mig en padle, så den ikke slap væk. Desværre var den ikke en af dem med mine blink. Skulle lige have et par kast mere, så knak linien i kastet, endnu et blink, ikke godt for min beholdning. Fik fisket lidt med flue, da vinden lagde sig.

Endte med en ørred og to gedder til mig, mistede 2 gedder og en kæmpe ørred eller laks og havde 2-3 små haps. Sikke en fiske dag. Dino lærte også at holde sig lidt væk efter første gedde, men han elsker når jeg fisker, da han får hovedet og halen. Jeg stoppede mens jeg stadig havde fiskegrej, noget ærgerlig over, at der er fisk med blink i munden. Håber jeg kan få mere gang i fluestangen næsten gang.

I bålet lavede jeg de to mindste fisk, og gemte den anden til i morgen. Lavede dem i bålet, da gløderne var klar. De blev super fine. Hold nu fast, selv Karen smagte på fiskene, og hun siger hun kan lide dem, men hun ville ikke have mere, ville gemme det til imorgen, så jeg håber hun spiser igen, det har taget år at få hende til at smage på det.

Først kl. 18 var vi i teltet igen, hvor der kom endnu en byge. Vi hygger, Dino har gravet bålet væk og ligger i bålstedet, det har jeg set før, han nyder varmen fra jorden. Ser vildt sjovt ud, når han graver asken væk.

En super dejlig såkaldt hviledag, selv om der har været fuld knald på.

P.S: Jeg er forsat uden internet og kun på satellit telefon, flere billeder kommer på senere.

Dag/Lejr: 16/15
Dato: 24. juni
Km (grov luftlinie): 0 km (Ialt 74,3 km)(vandret ialt 58,4 km)
Padle tid (med pauser) padlet: Pausedag Højde: 410 meter
Pos: 67 39 929 / 20 35 060
Vejr: 5-10 grader. Overskyet og meget regn. Meget let vind. Ind i mellem vindstød