Dato: 5. juli 2011
Lejr / dag: Lejr 70 / Dag 92
Sverige Lejr 7 / Dag 7
Pos (google): 56 16 35.0 / 12 29 54.9 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  63,2 km (i alt 3146,7 km)
Distance roet i Sverige: 380,7  km (i alt)
Rotid: 11t10m (05.25 til 16.35)
Vejr: Morgen 7/8 lave skyer, 4 m/s fra sø. 18 grader. Middag og frem skyfrit til 2/8 skyer, sol og sol. 2-4 m/s s til sv. 20-26 grader.
Bølger morgen 30 cm bølger sv, middag havblik til skulp.

Jeg ved ikke om det giver mening at sige jeg var på computer hele aften, Johan var også over og se lidt. Fik også set lidt podcasts osv. men det gjorder at sengtid først blev 21.30. Det var heldigvis ikke så varmt så jeg kunne falde i søvn med det samme, dog med lidt ondt i min underlæbe, af sol. Sov til der herlige tidspunkt 04.00 så kan det også være jeg skulle tisse. Fik ordnet alt og Johan og jeg kunne hjælpe hinanden i vandet. Godt overskyer og duggen er faldet tungt over alt. Så snart vi kom fri af kappet, var der 4 m/s i mod os sammen med 30 cm bølger, kunne godt risiker at blive en lange dag, skulle gerne forbi Kullen. Farten var mellem 5 og 6 km/t når vi gik til den. Snak var der ikke meget af. Men efterhånden blev der længer i mellem skyerne, sol så frem en gang i mellem. Vi passerede Tylösand der skulle have nogle gode sandstrande. Vi gik direkte på krydset over Laholmsbukten, ca. 23 km på den måde vi tog den over. Midt der ude skulle jeg tisse, tænkte det går nok, nu har jeg ikke tørdragt på, gik også men der gik en stor bølge ned i shorts og kajakken. Sikke en masse vand. Det klar fodpumpen tænkte jeg. Så af sted det gik, pumpe, pumpe. Pludselig begyndte jakke at spænde, måtte løfte ud i halsen for at få luft ned i den, selv sprayskirtet buede nedad, så meget undertryk havde jeg fået lavetf, så det hjælp ikke lige frem, fordi så sugede det vand ind, måtte løsne sprayskirtet. I næste pause pumpede jeg den helt tør med håndpumpen og så var der ikke flere problemer.

På kort tid klares vejret, vind faldt helt ned, sol kom og jeg skulle have den kortærmet jakke af nu. Resten af krydset var noget sjover og vi var tilbage på 7 km/t og snakke gik.

Vi fejrede krydset ved at gå direkte på næste kryds mod Kullen 19 km. Så hele dagen gik med at ligge ud i ingen ting, der skete faktisk intet, næsten ingen fugle, både eller noget. Så få sejlbåde, en Dansker, det var det.

Det hjalp da Kullen kom nærmere og vi kunne beundre de flotte klipper og hastighed steg lidt mere. Lige ved spidsen af Kullen indhentede vi to kajakker der kom langs land, vi viste hvem det var på lang afstand, fordi to blå og hvide kajakker, det var to der også tager det Blå bånd. Så der var Havspaddlarnas bla band træf. Kom også to marsvin (tumlare, nise) op i det hele.

Vi roede lidt sammen, mens snakken gik og der blev luret på grej, oppakning, osv. Efter 20 min skiltes vi de skulle til Mölle og have lidt og spise. Vi skulle videre. Du kan også følge Gunnar og Thomas færden her på deres blog. Johan og jeg roede videre, mens vi fik sagt farvel til hinanden, jeg må sige det er gået super med at ro med Johan, vi fandt hurtigt ud af det sammen, nok fordi Johan tilpassede sig 100% mit skema, tak for det. Men vi havde nemt ved at holde tempo samme og kunne snakke det er guld vær. Men nu skilles vores veje, vi er begge på tur for at ro selv og har lidt forskellige planer. Johan forsatte lidt for at finde et sted og holde hviledag. Jeg roede mod land for at finde en lejrplads, jeg fandt en men ikke super landgangs forhold med det gik, men jeg måtte slæbe mine ting lidt op, det er længe siden. Ellers en super lejrplads, sad for første gang ude og spise og skrev dette. Ellers skulle der koordineres. I morgen håber jeg at nå til Helsingborg 30 km syd på, her skal jeg besøge Leif, en Arrowkayaks forhandler, der har et værksted. Fordi min kajak skal poleres og gøres lækker igen, måske det giver hastighed? Samt jeg får besøg af Nicus Nature slænget, Nicolai ham selv og manden bag Arrowkayaks samt Leif der har lavet min træpagaj, måske Michael også er med, hvem ved.

Ellers kender jeg ikke helt planen, om hvornår jeg roer men seneste fredag. Så før det syd på alt det jeg kan, fordi Søndag kommer familie, min kæreste kunne ikke finde flere undskyldninger, hækken er ordnet (af naboen) ingen møder kommen sammen, der er rengøring på huset, kvinder har det nemt.

Nu skal der hygges og svares div. ting.

P.S. nu der lagt i kakkelovnen, ved frue, hi, hi.