Dag 50
Lejr 40 (lejr 5 på ferien)
0 km, gået ca 5 km
Vi hyggede os med at læse lidt. Jeg valgte at se et podcasts også of lage mig først kl 2330.
Vi sov godt også Dino var inde. Allerede tidligt kunne jeg høre Emil stå tidligt op. Vi stod stille og roligt op og fik mad og læste. Kl 0930 var alle klar og vi tid tog en let rygsæk på med lidt tøj, drikke og spise. Vi skulle på top tur til det højste bjerg i området en ca 280-300 meter. Vi passere renhegnet bag lejr og gik 400 meter mod Nord i terrænet. Indtil vi ramte den lille vandresti der drejede mod Nordvest vi fulgte mod toppe. Børnene løb forrest med Dino. Vejret var herligt lidt blæsende med sol og her inde dybt i skoven var der varmt, rigtig t-shirts vejr. Alexander på 6 år løb forreste og viste vej. Karen løb med eller faldt bag ud til os. På et tidspunkt gik Karen og Emil på 3 og 2 år hånd i hånd og snakkede. Men Karen får også sine små anfald når der er andre der får opmærksomhed. Så vil hun være forrest selv om de andre er godt foran, osv. Men de tage kun kort tid så er hun glad igen. Vi gik stille og roligt der op ad. Og holdt lidt opsamlings pauser og drikke pauser. Karen gik det meste af vejen selv om det gik godt opad til tider.
Men lidt over 11 havde vi klaret de ca 2,5 km til toppen, lige over trægrænsen her lå en lille hytte til hvil. Her fik vi lidt madder og slik og kunne nyde udsigten mens snakken gik. Vi kunne se hele vores videre rute frem og tilbage til den ø vi sov på sidst, herligt syn. Desværre havde jeg kun mit kamera med og ikke min mobil så billederne må I tænke jer til.
Efter et godt hvil gik vi ned. Karen var ved at være træt med gik forsat, kun med er par hidsig anfald. Men til slut slæbte hun sig afsted var kort på skuldrene. Alle var vel tilbage kl 1330 til en gang mad. Vi besluttede at blive. Da det hurtigt bliver presset at pakke sammen og komme videre, samt Emil sov. Vi hyggede med at varme vand, lave boller og snakke. Sidst på eftermiddagen kom en ordentlig byge så vi flygtet i teltene og læste og hyggede.
Karen og Nirsten har fået mange Myggestik. Der er ikke mange men lidt så man ikke gider tag net på, men det lykkes dem at stikke. Så Karen er noget prikket. Da regn holdt op gik Jesper og børnene ud og fiske. Jeg lå og læste. Sørme om Jesper ikke fangede en 3 kg gede. Så lavede vi bål, ris, sovs og gede og hyggede. Karen var helt færdig og gik i teltet. Jesper og jeg sluttede med lidt fiskeri, Jesper fik en lille ørred. Nu er vi trukket i teltene, til aften hygge, læsning, mv.