Dato: 2. feb. Tirsdag
Lejr / dag: 31 / 37
Pos (google) N 55.65430 E 12.56353 (samme som i går)
Distance roet: 18,67 km
Rotid:  4 timer og 25 min
Vejr: -3 til 0 grader. Skyer 6/8 til 8/8 lave, sne. Vind formiddag 8 m/s senere 10 til 12 m/s og snestorm.

I dag tænkte jeg at jeg ville se mig lidt omkring, og bare sejle en rundtur, det så hyggeligt at ro frem og tilbage, det overhovedet ikke irriterende, og en hviledag gad jeg da ikke og have.

Dag startede kl. 6, altid vil panik når jeg har besøg af familien, jeg fik kajakken ned på bådbroen, samt pakket det mest, før morgenmaden. Kl. 0730 kom TV2, vi gjorder klar. Fra 0745 til 0752, var vi på live på TV2 News, igen kl. 8 til TV2 Nyhederne, lidt korter. Så roede jeg lidt ud til ære for dem.

Jeg kom op af vandet igen og hjalp familien med at pakke og sagt farvel og på gensyn længere nede. Jeg sejlede 0835, kort tid efter ringede TV2 Lorry, at de ville gerne komme nu, så de kom og filmede ved 9 tiden, ved Slusebroen, så jeg måtte vente lidt. (Bliver sendt her til aften kl. 1930 på Lorry)

Samtidigt blev jeg interveiws til Kristeligt Dagblad (kommer i morgen). Jeg fik også talt med DR, aftenshowet, men passede ikke.

Dette er bare for at give et billede af hvordan nogen dagen er med telefonen, heldigvis kan den sættes fast under pandebåndet, så jeg kan ro samtidigt.

Jeg var i godt humør, dejligt at kunne nå lidt før stormen kom. Vi fik fat i Greve Kajakklub om vi kunne sove der, samt Køge Kajakklub, havde budt ind, men lige langt nok, troede jeg.

Jeg kom ud til Motorvejsbroen, hvad var det is! Uha mine meldinger var der ingen is var.

I sværmen af Blitzhøns, ænder, og svanger ramte jeg isen, sejle ind til kanten, her var isen tykkere. Kunne se vand længer frem ca. 500 meter dejligt. Trak kajakken på isen, igen. Da jeg kom under broen var der vand, men kom fint forbi, viste sig at være søer jeg kunne se. Der var bare is, så langt jeg kunne se, var oppe på skrænterne ved Kalveboderne, is, ak.

Snakkede med Kajakhotellet, samt Nicus Nature, om muligheder, gik over mod Avedøre Værket, begyndte at blæse meget op, og fyg med sne. Tænkte en del, men til slut, blev beslutningen, at jeg ikke gad at trække kajakken mange km, ind i Køge Bugt, uden at vide hvor meget is der er. Så noget sluk øret, træk jeg tilbage til vandet og roede tilbage.

Så fik jeg da set lidt mere af København i dag.

Da jeg var tilbage kl. 13, havde vi fået lov til at sove endnu en nat i Bryggernes Kajakklub klubhus. En stor tak til jer, jeg er meget taknemmelig.

Ja telefonen ringede også godt på vej hjem.

Kl. 14 fik jeg besøg, og blev interviewet til et engelsk blad, mere om det senere hen.

Så ringede Ekstra Bladet, vi fik en snak, artikel i morgen.

Ellers var det kun to andre journalister der ringede med Jægerkorpset, sager.

Sikke en dag, lige lidt motion, samt en lille smule.

Ellers fik vi gået en tur med familien, i snestormen. Nu skal der svaret mail. I morgen får jeg selskab på min kajaktur ud af byen igen, regner med at sejle til Kajakhotellet, og sove der, da der siges til meget blæst i Køge Bugt, hele dagen i morgen, så håber jeg at vejret vil lade mig komme videre.

Nu skal der bare slappes af, skønt med en sightseeing tur, elsker det.