20120803-224820.jpgDag 59
Lejr 49 (dag 14 på ferie)
14 km 1030-1600, tre overbæringer
Aften forløb stille og roligt jeg sad og læste og skrev ideer til kommende ture. Lag mig træt og tilfreds kl 23.
Vi havde aftalt at tag den med ro fra morgen stunden. Men jeg vågnede alligevel kl 0630 og valgte at stå op, da solen skinnende. Jeg satte batterier til solcellerne, tissede og sat mig og læste. Lidt over 7 stod Kirsten op vi fik morgenmad og lavede varmt vand. Kl 8 stod Karen op. Jeg gik en lur igen før vi pakkede om, så resten af maden kom over i tønderne klar til overbæring. Vi havde aftalt at padle omkring kl 1030, så alle fik pakket og vi padlede af sted. Ud i den sidste store sø. Det var fint vejr let vind bagfra så det gik der ude af. Efter en god time og over halvvejs på søen holdt vi pause på en lille ø. Da vi kom videre øges vinden og der kom medbølger. Der var sort regnvejrs skyer på vej ind over alt. Vi valgte at tage regntøj på i kanoerne. Der gik regnvejrs skyer ind foran os og det stod ned. Det samme bag os. Men vi var lige i et hul, vi holdt os i når vi padlede, så vi slap mirakuløst for regn. Bølgerne tog til men vi kom i læ i enden af søen. Men så kom der regn, det stod ned da vi ramte land. Vi smed en pressening op og gjorder klar til mad. Her ved overbæringen var der en slæbe vej mellem søerne af gamle træstammer. Så Jesper og jeg slæbte vores kano de 200 meter over før middagsmad. Det gik fint, men så ikke ud til der var mange der bruger det. Efter middagsmad kom solen og vi slæbte den sidste kano over. I pause observeret vi igen at Dino går i vandkanten hvor der er græs og siv, det gik op for os at han jager fisk. Pludselig siger det plask og han hopper ud. Tror der er gedder. Vildt sjovt at se.
Vi padlede videre på en lille hyggelig sø 1,3 km over til en ny overbæring først 70 meter over til en sø, hvor vi sendt pigerne og børnen uden om og vi paldede de 100 meter over til næsten overbæring på 300 meter. Efter min mening startede Jesper et kapløb under overbæring. Så vi slæbte løs. Jesper slæbte til søen for at padle de 30 meter til lejren. Jeg valgte at slæbe direkte til lejren igennem lidt mere kuppert terræn. Vi endt begge ved lejr samtidigt Jesper med tingene i kanoen. Jeg havde alle tingene pakket ud ved teltet. Så ingen enighed om hvem der kom først. Men vi var begge helt kvæste og svedte helt vildt. Jesper manglede dog en pose han havde tabt, ha. Vi slog lejr kl 16 efter 14 km. En flot lejrplads ved en sø. Der er en helt anden stemning når man kommer væk fra den store sø og her op. Fede kontraster. Vi snakker ofte om det er utroligt så få folk der er her oppe, selv her i højsæsonen.
Vi hyggede os, lavede bål, pølsehorn og boller og snakkede til 2130 til udsynet af den flotte sø, sol og skyer og vindstille. En rigtig god aften.