Dato: 17. jan, Søndag
Pos (google) N 57.72926 E 10.52046
Distance roet: 35,50 km
Rotid:  8 timer
Vejr: -3 til – 1 grader. Skyer 7/8 mellem, 2/8 til 4/8 lav. Vind 4 til 10 m/s øst til sydøst. Bølger 0,5 meter fra øst, dønninger fra Nordvest 0,5 meter. Lokalt bølger 1 meter.

Nogle dage er bedre end andre, jeg har haft to rigtige gode ro dage. I går var min krop helt perfekt. Kan godt mærke der er mange der følger med, da der dunker flere og flere folk op. I går efter en forrygende middag ved familien Tang, fik jeg besøg af Anders, der har plan om en fantastisk kajak tur her til april, men det må han selv fortælle om. Vi kikkede på grej fra 21 til 22. Så skulle jeg ordne lidt forskelligt, så kom først i seng kl. 23. Har døjet med hoste en lille uge nu, men her til morgen, var jeg mega snottet også. Men jeg kom i gang og på vandet kl. 0840. Mere vind i dag, næsten modvind, en del strøm, selvfølgelig modstrøm, bølgerne ikke noget særligt. Men jeg kunne ikke sejle hurtigere end mellem 4 til 5 km/t. Min krop var mat i dag, forkølelsen sad i kroppen, så må indrømme selv om det var flot så blev det en hård arbejds dag. Jeg livede lidt op de sidste 3 timer, fik det bedre. Men her skulle der arbejdes igennem, fordi vinden og bølgerne tog til.

Igen i dag har jeg haft “følge bil”, Peter fra Skagen kajakklub, samt ledsager, har holdt pænt øje med mig hele dag. På afstand, men så dem nu alligevel.

Igen i dag mange sortænder, lidt lom, mange måger, og et enkelt marsvin tæt på.

Så glædede mig virkelig til at komme til Højen (Gl. Skagen), begynder at glæde mig til at lægge vestkysten bag mig og prøve noget nyt. Vestkysten har været fantastisk, stor slået, imponere, det vil jeg aldrig glemme, men også en hård omgang. Nu mangler jeg kun Grenen, i morgen, ser ud til at få perfekt vejr til at runde.

Men min afslutning i dag, blev noget af en oplevelse, som sagt var det pænt hårdt til slut, det blev mørkt, men da jeg lage til ved Højen, var der en 15 personer, for at tage i mod, fra Skagen Kajakklub, sikke en velkomst, min kajak, blev transporteret til deres container og vil være klar i morgen kl. 10 her igen. Jeg fik desværre ikke sagt rigtigt goddag til alle, da der var så mange. Min kæreste og barn, var ankommet, da vi var blevet inviteret her til af Kajakklubben, samt få overnatning på Bed and Breakfast www.skaw-bo.dk. Vi blev inkavateret, fik mad og det hele, jeg har fået hængt mine ting til tørre. Nu skal der ses en film for en gangs skyld. I morgen har jeg udsat afgang til ca. 1030, fordi skal kun ro 15 km, og her skulle vejret være bedst. I morgen skal jeg holde foredrag for Skagen Kajakklub.