Dag 57
Lejr 47 (dag 12 på ferie)
9,5 km 1350-1610
Sov dejlig, indtil 0430 hvor Karen stod op frisk, hun holdt på en time. Så sov hun igen. Vi stod op kl 7 og børstede tænder og tog tøj på, fik gang i Karen. Klokken 0715 gik vi over i hytten til 3 års fødselsdag ved Emil. Der ventede boller, kage, osv. Samt gaver, fra os en lille lygte. Så de næste timer gik med hygge, leg, osv. Det blæste lidt og var diset, så ingen havde lyst til at padle. Men det klarede lidt op, vi snakkede lidt om vi skulle afsted eller blive, men ingen kunne bestemme sig. Så de fleste af os gik en tur med børnene, vi fandt mange jortrun, de var ikke modne. Men det var blåbærrene. På vejen hjem var der sat gulepapir strimler ud, så der var skattejagt hjem. Så var der middagsmad og opklaring. Så vi besluttede at padle. Vi pakkede og padlede ud kl 1350. Vinden var kun 2 m/s og skyet, dejligt. Den første gode time tog vi 6 km og en pause. Kort efter kom vi forbi en tange helt yderst sagde Jesper der ligger et ren gevir og ganske rigtig der lå et stort gevir på en klippe, så det ud til fordi 20 meter før rejste det sig op. Det viste sig det forsat sad fast på sin eger mand som var sammen med to andre rener en lille og stor, flot syn. Tog indnu en time og gik i land 1610 ved en dejlig lejrplads. Har set en masse små både der fisker i dag. Flere mennsker på land og telt. Samt et hold på 10 kajakker på afstand.
Vi fik teltet op og lavet et godt bål. Mens vi gjorder det kom solen rigtigt frem og blev varmt. Så børne lege i vand og vi fik mad, snobrød, osv. Plask sagde det foran os en stor gedde kom op. Så gik der fiskeri i den uden resultat.
Det var en helt fantastisk aften helt havblik, ikke en vind og den flotteste som nedgang. Dog var der en del myg, så alle havde stort set myggejakkerne på. Jesper og jeg tog ud i kanoerne og fiske en 40 min desværre igen uden resultat. Først kl 2130 gik jeg i teltet til aften hygge. Men Karen er også forsat vågen.