Dag 23
Lejr 17
0 km, vejrfast
Blev en god aften Karen gik kold kl 2030. Jeg som altid kl 2330. Var ude kl 2 for at lade vandet og trække kanoen lidt mere op, da bølgerne to til. Karen kom der liv i kl 6, fik hende holdt hen til kl 7 så var det op og ud på morgen toilet. Blæste meget mere end i går og bølgerne var en del større og flere. Samt det pis regnede så tilbage i teltet. Hygge lidt. Så morgenmad. Igen ville prinsessen ingen ting. Men lidt efter ville hun gerne have noget. Hele formiddagen gik med at læse lidt, samt lege. Karen har generelt været over mig hele dag, male, tegne, så kan jeg øve mig igen, så skal jeg spille et spil på hendes iPad, men hun gemmer sig i mens fordi hun synes det er så spændende. Men pænt træls at spille hele tiden. Karen fik lidt overraskelser og til middag var der madder. Regn faldt stadig tungt. Så vi var kun ude nogle gange begge to for at gå på toilet. Heldigvis vil Karen gerne ud fordi jeg løber ud med hende så leger vi, at vi snyder regnen. Kl 14 var det overraskelse tid, juice til Karen og en sodavand til mig. Samt kage på dåse, selvfølgelig kunne Karen ikke lide det. Så måtte finde noget andet. Regnen hørte op ved 16 tiden. Så jeg gik ud Karen nægtede. Så jeg gik og rydde op i for telt, tømte kanoen for vand. jeg lokkede med overraskelser, gå tur, fiske, lege med Dino og alt muligt. Men nej ville ikke ud. Pludselig skreg Karen jeg fløj ind i teltet, der stod Karen i en sø af tis på underlag og sovepose. Fik lyn hurtigt smidt hende ud og trørret op. Ud med tingene i vinden og Karen i noget andet tøj. Jeg fik selvfølgelig skylden fordi jeg var gået ud.
Men nu ville hun gerne ud. Vi fiskede, gik en kort tur og legede gemme i skoven, sloges med Dino. Før vi gik tilbage og lavede bål. Karen fik sin madras ude så hun sad og hyggede. Så begyndte hun at blive træls igen. Ville alt men ingenting alligevel. Da jeg havde fået lavet varmt vand og tør mad til mig. Fik Karen Havregryn. Fordi hun havde så travlt med hvad jeg måtte og ikke måtte spildte hun i på sig. Sagde hun skulle koncentre sig. Men forsatte selvfølgelig. Så lykkes det hende at få hældt en halve skål Havregryn ud over sine ny bukser og i soveposen. Så blev jeg rasende. Tror aldrig hun har set mig så sur. Hun fik af vide hvad hun skulle blande sig i og ikke. Efter en gang tåre gik vi ind og hun var glad igen. Lege og spillede det lorte spil på iPaden igen igen. Fik børste tænder og lagt Karen kl 1920 nu hygger hun.
En hård dag er ved at være over. Altid hårdt med to dage i telt, samt Karen har været over mig hele dagen, plejer at kunne lege selv et stykke tid. Hun er også begyndt at rydde op og vise det frem bagefter. Alt er lagt flot op og til sidde. Det kunne mor lære noget af.
I dag passerer vi også halvvejs på turen. Tiden går.
Ser ud til vi kan komme videre i morgen. Skulle blive sol og mindre vind. Men kommer meget an på hvor hurtigt bølgerne lægger sig. Håber det går hurtigt lige som de kom hurtigt. Allerede dagen efter kommer dr vind til middag fra syd denne gang. Men forhåbentlig kan jeg nå i læ og begynde min tur opad i weekenden. Men en uges tid til det for alvor går op.

E-bøger fra Gyldendal
En anden ting jeg er meget flad for er alle min e-bøger. Jeg har rigtig mange fra Gyldendal både fagbøger, rejseberetninger og romaner. Det er super fedt at kunne have mange bøger med på IPaden i stedet for få rigtige bøger. Nu kan jeg veksle mellem fagbøger og underhodning. Jeg har så mange bøger med at jeg altid kan finde en efter humør. Samt jeg har div brugsanvisning med til mit grej som PDF hvis der er et eller andet. Gyldendal har et kæmpe udvalg af bøger, så det er nemt at købe det beg gerne vil have med.