Dato: 9. juni 2011
Lejr / dag:  Lejr 50 / Dag 65
Pos (google): 60 23 33.2 / 05 13 51.8 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  18,2 km (i alt 2117,2 km)
Rotid: 3t05m (07.10 til 10.15)
Vejr: 8/8 lave og massiv regn. Vindstille, enkelt sted 4 m/s til slut. 9-10 grader. Senere 4/8 høje, sol, 2 m/s. 10-16 grader.
Bølger, mest havblik, over sundet til Bergen 30 cm bølger

Blev en kort aften, havde lidt problemer med at få indlægget lagt op, så det gik tiden med, mistede også sidste 1/3 af indlægget da computeren gik ned, men jeg er et positivt menneske, så jeg er helt rolig.

I seng kl. 22.30, gav lige mig selv 30 min mere på vækket uret. Op kl. 05.30 gøre klar, kan høre regne falder på telt dugen og min ryg da jeg var på toilet.

Fik pakket alt ned, desværre noget vådt grundet regnen. Kunne ro ud i havblik og total stilhed kl. 07.10 ligge helt lave skyer og dis over landskabet, så det dæmper lydende fra pagaj tagende.

Så noget flyde i vandet, en sko? En plastik sko kom mig i møde, så meget mærkeligt ud. Ellers er landskabet forsat rå klipper der går meget direkte i vandet, men ikke lagt oppe starter tæt skov. Der er mange sommerhuse, nogle områder er gamle huse, andre er huse jeg ikke tør gætte på hvad koster.

Meget få skibe, der er et par hurtig færger og et par små både. Regnen tager til og det pisser ned. Så passer det til det jeg har hørt om Bergen. Jeg får udgående strøm ned mod Bergen, lige min vej. Det går hurtigere end forventet, herligt. Ud for byen ringer jeg til Åge min kontakt. Jeg bliver tilbudt et nyt sted at få min kajak opbevaret, Dykkerhøjskolen i Bergen. Så jeg roer lidt ud af byen og lægger til ved skolen, Åge og en kollega kommer og vi 3 bære kajakken direkte ind i et våde rum uden at tømme den, det er effektivt. Jeg får en kort rundvisning, har tørre rum, oplægger rum og rum til kajakken, herligt. Går i gang med at skylle, hænge til tørre og gå alt igennem, sikke forhold. Kl. 11 blev jeg hente så var der mad, med de ansatte i kantinen, hyggeligt at møde disse flinke mennesker. Så fik jeg den helt store rundtur, så gammelt dykkerudstyr har udstyr til et helt museum, så skolen udstyr, dykkertanke, værksted, tryktank, osv. Her har også gået flere Sirius folk jeg kender.

Så var det bad tid, vaske tøj, gå alt igennem, lampe mit underlag der har fået et lille hul, ordne kajakken, lime små skader, tørre alt af, osv. Jeg vil skyde på jeg kan gøre det dobbelt så hurtigt når man har sådan forhold.

Jeg en heldig mand og møde sådan mennesker. Sidste på eftermiddagen var jeg færdig og havde pakket min rygsæk og en stor taske med alt det jeg må have med ind til selve Bergen. Sagde farvel og mange tak indtil videre. Mine ting bliver hængene til tørre.

Gik op og tog bussen måtte skifte engang så var jeg i centrum. Men sikke en tur der ind, der var massiv trafik, virkelig tæt trafik, må være hårdt at skulle igennem hverdag.

Jeg skulle op til det hotel mit kæreste havde skaffet. Min der var alligevel et stykke der op, især med en stor meget tung taske. Så kom stor svende og pusten ind på Hotellet. Måtte tage et bad igen. Fik mine ting ud og tørre, samt sat elektronik til ladning. Så gik ned i byen efter Cola, kage og aftensmad, købte en god pizza med hjem men var noget lille. Nu køre Discovery og jeg har en del ting at ordne på computeren. Før familien ankommer sent i morgen aften.