Lidt forsinket efter vores testtur kommer der en beretning om Karen og min første test tur, til sommerens kano ekspedition.

Jeg havde et hul i min kalender fra den 5. til den 6. marts, før jeg skulle til Grønland og holde ”Vinter grundkursus”. Så nu når jeg skulle væk i over 2 uger. Tænkte jeg at Karen, Dino og jeg kunne tag den først test tur i den lille 15” kano jeg har lånt, til at træne i.

Silkeborg området blev valgt, da jeg elsker den store plads ”De 3 små fisk” fordi her viste jeg vi kunne køre til og læsse af og sove ned i en lille skov ved shelterne.

Jeg havde ingen ønske om at skulle ro ret meget, fordi vandet var forsat koldt, hvis min datter skulle ryge i, da hun ikke har tørdragt.

Så planen var at pakke, køre til ”De 3 små fisk”, læsse af, ro en tur og evt. fiske, alt efter hvordan vejret ville være den dag, max. på vandet en 3 timer. Så skulle vi slå telt, lave bål og lave snobrød med pølser, efter min datters ønske. Så skulle vi sove i teltet og pakke samme næste morgen og køre hjem.

Dagen før søndag den 4. marts, fik vi pakket da vi var alene hjemme. Jeg havde også lånt to store blå tønder, for at prøve dem, samt jeg havde en stor vandtæt taske. Så vi pakkede sammen, fra mad til tøj og legetøj. Utroligt så godt min datter havde fat i hvad vi skulle have med som 3 årig. For en sikkerheds skyld pakkede vi også brænde, da der ikke normalt er noget på pladsen og området er meget brugt, så der er normalt ikke noget nedfaldstræ.

Her efter blev bilen læsset.

Mandag morgen stod vi tidligt op som normalt kl. 6 og gik tur med Dino, fik morgenmad, osv. før vi sagde farvel til moren. Så kørte vi mod Silkeborg. Kl. 10 holdt vi ved ”De 3 små fisk”. Vi fik læsset af og læsset kanoen, med lidt af udrustningen. Det blæste en del, så det måtte blive en kort tur, i læg her lags land.

Jeg bundet det hele fast, satte Karen foran sammen med Dino tænkt så kunne de hygge sammen.

Min datter var i flyverdragt og redningsvest, Dino i redningsvest og jeg tog tørdragt og flydevest på. Hvis uheldet skulle være ud, var jeg for det mindste tør og kunne koncentrer mig om min datter og hund.

Vinden var lidt kraftig ved start men der var ikke nogen bølger, så vi driv bare med vind og ind i læ af sivene. Desværre nåede vi kun lige ud, før der var kamp foran. Dino så blishønes, Karen ville ikke have Dino gik omkring hende. Så var der ballande. Karen gad ikke mere og blev sur på Dino. Sikke noget. Vinden var også kraftig ud af, så Jeg besluttede vi roede i land, 300 meter hen, hvor vi skulle sove, så måtte vi ro en tur senere.

Så kort efter var vi i land igen. Er meget opmærksom på at alt skal være sjovt og positivt, så Karen ikke får nok.

Jeg fik tørdragten af, så hjælp vi hinanden med at slå telt og indrette det. Så gik vi ned til vandkanten og spiste madpakke.

Efter en omgang hygge og humøret var godt igen. Tog jeg endnu en gang tørdragt på og fik overtalt min datter til at ro ud igen. Klog af skade, blev Dino placeret bag mig og Karen oppe foran. Jeg var noget spændt da vi roede ud. Vinden gjorder at vi måtte holde os ved land.

Heldigvis var Karen glad og denne gang gik det super godt, hun var i vældigt humør og padlede løs med hendes lille padle. Dino var meget nemmere at styr bag mig, med alle blishønsene og ænderne.  Men på grund af kulden og vejret var vi kun ude i 20 min, men virkelig dejligt det gik godt. Skal dog have lavet en lille padle til Karen, med navn på, som passer til hende.

Efter en fin tur, tændte vi bål og begyndt at lave snobrød med pølser, vi lave mad og varmt vand og hyggede. Samt der skulle leges, med blade, osv. Et nyt bålstativ jeg tester, virkede storartet og det kørte.

Blev en storarte dag og pludselig kl. 19 faldt et lille hoved ind på mig ved bålet. Min datter var gået ud som et lys, jeg fik lagt hende ind i teltet og ned i soveposen. Fik lidt tid til at læse før jeg også lage mig.

Næste morgen op kl. 06.30 lave bål og morgenmad, Karen ville have blødkogt æg, så det fik jeg lavet, da det havde fået lige meget nok, ville hun selvfølgelig ikke spise det. Her efter pakkede vi stille og roligt sammen og kørt hjem og ordnede alle vores ting.

En super god test tur, hvor vi fik set på lidt ting som:

• Trænings kano er for lille til udrustning, men super til teknik træning
  • Karen skal have sin egen padle, der passer bedre til hende.
  • Skal have syet en masse tasker der kan sidde på tværstiver og lags siderne, til solbriller, kiks, osv. så det er let at få fat i ting til Dino og Karen.

Glæder mig endnu mere til sommer nu.