Dato:  13. aug. 2011
Lejr / dag: Lejr 99  / Dag 131
Sverige Lejr 36 / Dag 46
Pos (google): 63 01 21.1 / 18 39 41.6 (kan sætte direkte ind i Google Earth)
Distance roet:  57,2 km (i alt 4559,0 km)
Distance roet i Sverige:1779,0  km (i alt)
Rotid: 10t20m (07.00 til 17.20)
Vejr: Herligt. 2-4/8 tynde lave til mellem, sol. Kort dis. Vindstille til 4 m/s nord til vest. 11-20 grader
Bølger, havblik til 30 cm

Aften endte i kaos, da mange af mine ting var fugtig skulle de tørres, jeg skulle gøre klar, det var blevet mørkt, så på med pandelampe, til slut op og sæt alt til opladning ved den lille transformerstation. Endelig kunne jeg lægge mig og sove kl. 22.50. Sov som et lille barn kunne godt mærke alle de timer, så sov godt igennem, vågede lige før vækket uret ak, klokken er allerede 5. Men det hjalp at stå ud af teltet og se at solen var fremme og det var havblik, hentede mine ting fra opladning. Fik mad og pakket sammen og kæmpede for at få så lidt sand med ned i kajakken som muligt. Men alle de ekstra ting jeg skulle pakke og med kaosset fra i går var jeg godt tilfreds med at kunne ro ud kl. 7. Nåede lige at tænke fantastik start, oven i købet i kort ærmet jakke igen. Så kom disen rullende rundt hjørnet, så lynhurtigt lå landskabet pakket i tæt dis med små sol huller, fantastik smukt, der midt i disen, kom pludselig en silioet af et skib der lignede et kæmpe vikingskib, selv om det var kort, var en færge, men den går op i begge ender som et båd, et flot syn. Desværre skabet disen også lidt modvind på en 4 m/s fra nord, så der var modvind og lidt modstrøm, men efter en god time klarede det stille op og efter 1,5 time, var det strålende vejr igen og vinden var væk. Her var fantastik smuk, det er bjerg igen, klipperne går mere bræt i vandet, der er strande med sand, rullesten og drivtømmer, træerne er blevet lidt mere spredt og mindre, samt der er kommet birketræer igen. Jeg var heldig det varede ved hele dagen. Farten var god mellem 6 og 8 km/t, så livet var herligt. Dog skulle jeg tisse hver time, men det tager ikke lang tid, tænker om det er fordi jeg er fugtig, er faktisk blevet oftere efter jeg tog uldsokker på, gad vide om det har noget med fødderne er fugtige på en anden måde? Men det finder jeg ud af når jeg engang skal tilbage i tørbukser.

Jeg var forsat på udkik efter en butik, i bagklogskab skulle jeg nok have handlet i går. Regnede med Bönhamn ville være en mulighed, en lille havn, roede der ind ad og talte med to damer, på en klippe, her var intet, men det ville der være på Ulvö, længere fremme. Så videre det gik, der kom en let vind fra vest og lidt små bølger, så hastighed gik en lille smule ned, krydsede over til Ulvö og kom ind til den fineste lille gamle fiskeby, mange lejrpladser på vej ind. Kom ind i byen og butikken var lukket, ak. Spurgt en lokal, der var ikke andet end en restaurant. Valgt se efter en lejr her, lige efter et stort hotel, var der en shelter plads, dog var der store sten, ved landgangen med de var runde, så det gik fint med at komme i land og slå lejrer. Så fik jeg slået lejr, fik vasket mig, ringet hjem og styr på affald, osv. Så gik jeg ned i Ulvö byen for at kikke, havde besluttet jeg ville på Restaurant. Virkelig hyggelig by, opdagede til min glæde at butikken var åben igen fra 18.30 til 20 det var nu, så jeg gik de 500 meter ned igennem den gamle by og fik handlet, virkelig fint når jeg nu ikke havde regnet med det ville lykkes. Kunne virkelig se der bor mange gamle mennesker her, men byen er virkelig vedligeholdt. Gik på Restaurant og fik kylling, cola og is, da kagen var udsolgt. Her sidder jeg så og skrive det blok indlæg.

Nu går den snart tilbage til teltet og få styr på endnu en dag i vente.

Virkelig dejligt men en helt perfekt dag, det er længe siden.