Dato: 5. maj 2011
Lejr / dag:  Lejr  24 / Dag 31
Pos (google): 68 43 40.2 / 16 49 31.5 (kan sætte diretke ind i Google Earth)
Distance roet: 55 km (i alt 923,3 km)
Rotid: 8t30m (08.00 til 16.30)
Vejr: 4/8 høje tynde og 2/8 lave, en masse sol. Vindstille til 4-5 m/s fra n. 0 grader i til morgen, dag 6 til 9 grader
Bølger, havblik til 50 cm bølger fra nord.

Nåde igen at få læst lidt, samt se lidt Gintberg på kanten. Ja jeg ser tv på min iPad har fundet ud af at se sådan nogle udsendelser der vare en 25 til 27 min, passer perfekt til at få lavet saft, børste tænder, osv. samtidigt får jeg lidt input, herligt. I seng kl. 22. Op kl. 6 som altid, men var koldt til morgen, den koldeste morgen på turen med 0 grader og rimfrost på kajakken. Fik gjort klar, den nye termokande jeg har købt også Primus synes jeg ikke virker for godt, har den stærkt mistænkt for at være ved at gå i stykker.

Kunne sætte af fra land kl. 8 havblik, vindstille, herligt. Er super flot her, mange små landbrug efterhånden, og jeg mener små, ser ud til kun at kunne dyrke græs og have nogle dyr. Mødt 3 store havbrug med fisk i dag, kæmpe anlæg med 4 til 5 stor net i hver, samt et skib / platform, må være til mad, osv. Det ene sted var de ved at arbejde, bliver helt nysgerrig men skulle videre.

Var heldig en fisker stoppede ved mig og snakkede, ganske hyggeligt, han har en sejlbåd også, så han kunne fortælle om Tjeldsundet at det går strømmen syd på 3 timer efter højvande i Harstad, herligt. Havde en del kryds igen i dag, men har været så smukt hele dagen og VARMT 9 grader, har stort set ikke haft handsker på hele dagen, men vandet er stadig pænt koldt. Som altid blev jeg noget mat i sokkerne fra 5 til 7 time, høre som altid musik, når jeg går kold finder jeg et Podcasts frem i dag Mads og Monopolet fra den 23. april, jeg kunne jeg kom væk i gode 1,5 time. Mens det fantastiske landskab passere. Efter 8 timer var jeg pænt træt, skulle til at bestemme om jeg skulle krydse over til Tjeldsundet, men var forlangt så blev kun til 30 min mere indtil Sørrollnes, i medvind og med bølger ca. 50 cm. I Sørrollnes jeg gik i land og slog lejer, gik super nemt i dag. Var sat til i salt i dag fordi solen havde fordampet vandet.

Hellers har jeg set lidt bramgæs i dag, 2 lunder længe siden, måger, edderfugle, enkelte tjest og land fugle.

Der har været meget skibstrafik i dag, med store skib, men langt fra mig. God dag, dog lidt slidt, var pænt irriteret over mit spor havde i går med på GPS, regnede ud jeg havde roet 45 km, synes godt nok ikke det var så meget som jeg havde håbet på men den hastighed jeg har holdt igennem dagen, skal åbenbart være slidt af 45 km, sad og bande lidt, brokkede mig til min kæreste. Fik hurtigt noget at spise, stadig Ketchup med Travlelunch. Så måtte jeg ud og gå en tur for at hente vand, havde penge med hvis nu der skulle være en cola. Var en tur på havnen, på toilet og hente vand, meget flot sted, overrasket over hvor vedligeholdt husene er her. Tilbage efter 40 min. Havde regnet på min hastighed i dag, øv. Bliver en hård tur. Så skuile der skrives dagbog, regnede og satte pos op, aha regne fejl, roet 55 km i dag, sådan så hænger det hele sammen og hvordan min krop har det.

Fik kikket i lods bogen, fisker havde ret, men desværre er det højvandet kl. 03.15 så kl. 06.15 bør jeg være tæt på Tjeldsundet for at nå igennem, ak og av skal tidligt op og i gang igen.

Fik lige en hilsen fra Hans i Harsted en lokal padler, altid hyggeligt, han kunne lige se hvor jeg var.

Ellers har jeg kun at sige Husk det er Danmarks befrielse i dag eller i går aftes alt efter hvordan man vil det. Så det tid til at mindes de få dansker der gjorder at Danmark blev regnet for en allieret.

Måske også på sin plads og tænke på de folk i Frikorps Danmark som kæmpe på den anden siden, men alles opbakning. Hvor mening mand blev straffet bagefter men ikke dem der sendt dem af sted.

P.S. sidder i mit telt på standen og kan høre et orkester spille march musik, lyd går langt her oppe.