En ny dag kommer altid hurtigere end forventet. Selv om jeg var træt var det op. Til morgenmad mødes vi alle og hygge os. Der var god tid i dag, så alle gik en tur, vi havde lidt forskellige gøre mål alle, så det forgik i alle retninger. Jeg skulle undersøge en fejlmelding der var på mit kamera, den kom i går og viste sig at være autofokussen. Typisk, var ikke noget at gøre, stod der. Heller ikke forhandler i DK kunne hjælpe. Det endte med jeg gik en tur, for at se byen og vente på alle butikkerne åbnede. Jeg måtte købe et nyt kamera, jeg kan ikke undvære et godt kamera. Det var ikke enden på min små uheld i dag. Uvidende om det gik jeg tilbage til hotellet, for at lade og ordne kameraet. De andre var alle ude og gå tur og se byen.

Klokken 12 mødes vi og tog en taxi til lufthavnen. Her kunne vi nå lidt mad, før vi kom ind i et lille fly med 7 pladser og 2 piloter. En meget lille flyver, men med super gode sæder og forhold.

Så gik den mod Grønland.

En flot tur væk fra Island og ved ankomst til Grønlands kyst. Vi landende på Constable Pynt, for at skifte flyver. Constable Pynt er en lille lufthavn der primært er lufthavn for Scorebysund og om sommeren mellem landing for dem der skal til National Parken.

Vi var 5 mand der skulle videre os og en Fransk forsker. Dog måtte vi alle igennem et meget grundigt Security check, hvor alt blev taget ud af tasker, osv. De måtte mangle nogen til at øve sig på?

Så var vi klar. Vi tog af i den lille Twin Otter maskine. Efter en 40 min var vi ved Mestersvig. Her blev der taget super godt i mod os. Her stod alt vores grej og 3 Håndværker fra Forsvaret der skulle med til Daneborg. Vi skyndt os at læsse og efterlod vores depoter til turen.

Videre det gik mod Daneborg, nu godt læsset op. Alle flyvninger var virkelig flotte, sikke en natur og et dejligt gensyn. Efter en time lande vi på Daneborg mit gamle hjem. Her stod vi alle af på nær den Franske forsker der skulle videre. Vi blev taget virkelig godt i mod og snakke gik. Vores ting blev kørt til den lille fangstmands hytte Sandodden. Vi gik der ned igennem Daneborg, herligt at se igen og vise de andre.

Resten af eftermiddagen gik med at snakke med Sirius fupperne, håndværkerne, pakke ud, samle kajakker og gøre klar.

Der var også kontrol af udstyr. Der har været isbjørn her på station de sidste 7 natter, så vi skulle holde øje.

Desværre opdagede vi en stor fejl da vi landende, vores gevær var ikke med. Jeg havde ikke tænkt på det i farten og i Mestersvig var de ikke kommet med ud til flyverne. Ikke godt! Heldigvis kommer der en flyver igen i morgen aften, hvor vi håber de kommer med. Før kan vi ikke tag af sted. Vi skal også pakke og ordne alt vores udstyr, så det passer meget godt. Vores plan er at ro om natten, fordi det er ofte mere stille og være i lejr om dagen, her er også varmere.

Ud over det var mit en GoPro itui blevet riset på turen. God start, nu har vi haft de små uheld i har brug for.

Aften sluttede med at vi alle gik og sad ude i en helt vindstille aften. Hvor der var hvalrosser ude i fjorden, edderfugle med deres unger i vandet og en flot aftensol.

Fedt at være fremme, nu skal vi snart rigtig på eventyr.

Her er så flot det slet ikke kan beskrives. Ja så kom der lige en polarræv løben lige 2 meter forbi mig.

Dato: 23/7

Dag / Lejr: 1/1

Pos: 74 18 25.7 / 20 13 36.1

Distance: 0

Vejr: 5-15 grader alt efter om der er sol. Meget få lette skyer. Vindstille til 3 m/s. Flot vejr