facebook_pixel

[Videosvar 12.] Rygsæk træning til vandretur

Spørgsmål:

Vedrørende optræning af kroppen med henblik på at gå langt med rygsæk. Har du nogle råd til hvordan jeg forbereder ryggen bedst muligt? Jeg har det med at få ondt i ryggen med ca. 30-40 kg i sækken, selvom jeg træner med relativ få kilo som tilvænning. På forhånd tak!

Carl

Har du et spørgsmål, så skriv til mig, via en kommentar, mv.

Kom frisk, kan godt bruge en ny stak spørgsmål.

Erik

Relateret indlæg

, ,

3 Responses to [Videosvar 12.] Rygsæk træning til vandretur

  1. Marie-Louise juni 22, 2015 at 21:26 #

    Hej Erik

    Jeg er så heldig at jeg skal gå fra Sisimiut til Kangerlussuaq i min sommerferie- inspireret blandt andet af din blog her.
    Jeg tænker derfor, om du har nogle gode råd til maden, og især mængderne. Jeg var ude og vandre i weekenden, her i grønland, og blev overrasket over hvor sulten jeg bliver.

    • Erik B. Jørgensen juni 26, 2015 at 23:47 #

      Hej Marie-Louise
      Tak for din Kommentar. Du får lige et kort svar, her fra Vildmarken, hvor jeg er på tur med min datter.
      Jeg selv bliver også godt sulten på tur. Jeg er ca. 1100-1300 gram mad om dagen på vandreture.
      Jeg ville tag havregryn og musli med mælkepulver og proteinpulver med til morgenmad. Det er let og har meget energi.
      Jeg har så en godtepose på ca. 350 gram til dagen. Kan være nødemiks eller 200 gram chokolade og slik. Ud over det hat jeg kiks og knækbrød og to poser tørmad til aftensmad. Jeg spiser 2-3 gange mere end nær jeg er der hjemme.
      Mit bedste råd er at komme ud og prøve det af. Vægten bliver også hurtigt vigtig, når der skal vandres langt.
      Du kan finde lidt mere info her https://komud.dk/kategorier/grej/mad-og-drikke/
      Rigtig god tur. Vil meget gerne høre hvordan det gik til den tid.
      Erik

  2. Carl september 9, 2013 at 16:21 #

    Hej Erik,

    Tak for svaret! På en måde er det godt at vide at visse ting bare er hårde (for alle). Dit svar har givet mig inspiration til mere træning. Har nu dedikeret fredage til rygsæk-træning + o-march. Træner nu med 10-20 kg i 1-6 timer, foruden styrke træning. Synes at postural træning og indre muskulatur giver mest.
    Har desuden haft succes med at træne et svaj “ud” af rygsøjlen -det hjalp.

Skriv et svar