På stranden

Dag 37
Lejr 31
4,5 km 0920 – 1230, en overbæring og lidt skæberi.
Det lykkes Karen at holde på til 2220, jeg selv kl 2355
Vi sov igen lidt på kryds og tværs på grund af vi alle var i teltet og der var lidt sten rundt omkring. Måtte op og tisse i nat. Der var helt stille. Klokken 0720 meddelte Karen at hun var frisk. Vi vågnede lige så stille, Karen så iPad og jeg læste. Så var der morgenmad og pakke sammen. Karen var ude og lege i grussen. Så en flok rener på den anden side af vandet, Dino holdt godt øje med dem. Klokken 0920 kunne vi padle af sted i overskyet vejr og en let vind. Karen nægtede at få regntøj og en trøje på, hun synes det var varmt nok. Vi kom hurtigt til første lille fos. Satte Karen og Dino af så er det hele lidt letter de gik selv ned på den anden siden, mens jeg bumpede igennem. Selvfølgelig frøs Karen og vi måtte ligge ind i få en jakke på. Der kom et dejligt roligt stykke og jeg tænkte på hvor det vandfald der var skrevet om på mit kort var. Men jeg kunne høre vand der faldt og snart kom vi til er stede hvor elven delte sig i tre. Vi padlede i land og kikkede alle gik ud i vandfald som ikke var for kano. Der var virkelig knald på. Så jeg måtte bære igen ca. 75 meter, kan virkelig mærke vi er blevet letter, men det kræver stadig fem ture. Kun 75 meter efter kom der en ny fos. Igen af med Karen og Dino og bumpe igennem. Lidt mere vand og færre sten. Så går bedre. Så kom vi ud på et herligt stykke. Landskabet blev lid mere faldt, ikke mange store sten mere og en masse mave træer. Ved vandkanten kom der grus og sand nu. Der var meget lavvandet mange steder. Da det går fint fremad, holdt vi også en rigtig hyggelig madpause på en klippe, da solen var kommer frem. Her efter blev det virkelig lavvandet men med en met strøm der hjalp fremdriften. Karen snakkede om pauser og lejr hele tiden. Vi kom ud til en stor sø der er næsten rund. Her var rigtige sandstanden. Desværre også en god vind fra Nord, rigtig modvind. Så da Karen havde julelys i øjnene over al den sand. Padlede vi i land kl 1230, på den vildeste sandstan. Som altid gik jeg og hyggede med at slå lejr. Karen løbe rundt i sandet og hoppede og kaste det op i vinden. Kort efter forgik det i bare tær. Eftermiddagen gik med både at være inde og ude. Heldigvis mest ude. Karen legede og legede. Hun fik en gryde og vaskede hår, nødtørftigt. Hun gemte tærerne i sandet, osv. Ellers løb hun og Dino bare frem og tilbage og ud i vandet. Jeg fin lavet både koldt og varmt vand, fisket, osv. Fin endda lokket Karen ud og gå en tur mens beg fiskede igen uden held. Det blæste desværre mere og mere op til en 6-8 m/s men så var det ikke så varmt. Vi lege fange, line gang. Først kl 1630 gik vi endeligt i teltet og legede og tegnede. Fik aftensmad og hyggede. Selv til et par telefonsamtaler blev der tid til.
Resten af aften står som altid på hygge. God aften
Mvh

1 Stjerner2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner 1 har stemt, er du den næste?
Loading ... Loading ...
Add Comment Register

Skriv din kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>