facebook_pixel

Archive | Kajak Nordøstgrønland

Stadig næsten i mål

Da natten faldt på og søvnen tog over tog vinden og regnen også stille og roligt over. Da morgenen fik overtaget tog vinden yderligere til, først troede jeg vi kunne nå at stikke af men vi var fanget. Vi måtte se vejret an. Jeg fik vejrmeldinger der slukkede lyset for idag men i morgen ser […]

Næsten i mål

Dagen startede i dag kl. 8, vi pakkede og drog af sted kl. 09.38. Skyerne hang tungt og lavt i en 300m højde. Heldigvis gik de stille og roligt i opløsning, så de flotte bjergtinder kom til syne. Toppene stod flot og mæjestatisk, det blev en meget flot dag, selvom det bare var ned langs […]

Fødselsdagsfest i Nordøst Grønland

Vi faldt hurtigt i søvn, fødselsdagsbarnet først. Kort efter ringede vækkeuret til en rigtig fødselsdagsfest. Jeg havde arrangeret lidt søvn og 25km oven i i fødselsdagsgave. Til morgen gav Henrik sin gave i form af en kop the hældt ud over Bjørns underlag og tøj. Vi padlede af sted kl. 08.50. Kan godt mærke, at […]
Læs mere 2

Regnefejl

Det var en dejlig morgen efter en god nats søvn. Vi havde ikke travlt, da jeg havde beregnet afgang til kl. 15. Lidt over 8 var alle dog oppe, det var den flotteste morgen med sol, havblik og isbjerge, der viste sig fra den bedste side. Jeg kontrollerede afgang og tidevand igen. Lidt over ni […]

Videre til Kap Harry

Natten i gennem tog stormen stille og roligt af. Jeg råbte god morgen kl. 07.45 vi skulle af sted. Per gik ud og morgen tissede, og mens han stod der og vågnede så han den kære slædehund Balter, en kæmpe hund. Balter stod et stykke oppe på skrænten. Pludselig drejede Balter hovedet, nu var Balter […]

Overtro eller sandhed

I løbet af natten begyndte hytten at ryste, vinden tog til og til. Der var flere personer der måtte på redningsekspedition efter deres vasketøj. Kl 07.30 var det aftalte tidspunkt på en ny dag. Der var ingen grund til at stå op, fordi det kunne høres og mærkes, at vejret havde magten endnu. Nanok holdet […]
Læs mere 1

Top tur til Bastionen

Aftenen igår endte i kaffemik med Nanok, et kort besøg af Sirius fuppen. Derfor var klokken pænt mange før vi kunne nyde vores værelser. Det er meget små værelser og senge, heldigvis har personen på mit værelse skåret hul i væggen, så der er lidt mere plads til fødderne. Per blev placeret i Jørgen Riel’s […]

Ella Ø og Ørnereden

Jeg stod op kl 10 for ikke at sove for længe. De andre sov fordi de nat læser. Jeg tog mine ting og satte mig udenfor og spiste morgenmad. I dag mysli med frugt. Per havde delt den sidste frugt. Pludselig var det som om noget kiggede på mig. Da jeg vendte mig om, stod […]
Læs mere 1

Farvel til Antarctic Sund

Efterhånden som bøgerne faldt ned, gik vi alle til drømmeland. Jeg prøvede personligt at stå op efter 8 timers søvn, jeg stod op kl 12. Jeg sad og læste og spiste morgenmad imens jeg prøvede at være stille. Men lidt i kl 13 ville jeg på toilet, og væltede ud af teltet. Hvad var det […]