Chandalar Road Camp

Efter en noget blandet aften, gik jeg i teltet. Ringede til min far for at ønske et stort tillykke med fødselsdagen. Så kunne jeg kravle i posen, mens lasterbilerne kørte forbi.

Den blande aften var fordi det var dejligt at læse og snakke med kæresten. Men at ødelægge batterie og wifi, gøre mig rasende. Jeg kan simpelthen ikke have når noget ikke fungere. Får en ubeskrivelig dårlig samvittighed, fordi det betyder så meget for mig at ting virker og jeg har forberedte mig bedste muligt. Selv om der gik rigtig meget ged i netop kommunikations side før afgang, da det nye system ikke var klar. Ved det er åndssvagt med fylder bare alt for meget for mig.

Efter en dejlig nat, gik jeg helt amok. Jeg stod 10 min før op og gjorder klar. Fuld stænding rock and Roll.

Jeg sluttede med at gå ned og hente min iPad der var til ladning, rydde op og smide affald ud. De overskydende gode ting jeg havde, forærede jeg til vejarbejderne. Jeg fik sagt farvel, især John og C.J. har jeg haft mest med at gøre. (De to til højre på billede)

Det skal lyde et kæmpe tak for den modtagelse jeg fik. Jeg takker og bukker mange gange.

Landevejen kaldte, jeg skulle følge Dalton Highway syd på ca. 9 km for at ramme den dal og det pas jeg ville op over. Ikke noget jeg så meget frem til. Lidt tamt pludselig at gå på en vej, selv om trafikken var meget begrænset.

Skyerne og disen hang lavt, så der var ikke meget sigt. Heldigvis åbnede det lidt op. Vejen var ok, tempoet var meget højt. Var overrasket over de 9 km, kun tog 1,5 time.

Jeg skulle lige vade over en flod, så kunne jeg gå op i dalen. Det første stykke var fyldt med trær og buske, det var tunge af vand. Jeg tog hætten op på regnjakken og gik, en meget våd omgang.

Jeg kom hurigt opad og forbi trægrænsen. Så skulle jeg op over passet, der var væk i skyer. Sad og var lidt ærveligt i en pause over jeg ikke kunne se noget. Pludselig drev dissen væk og jeg kunne se toppe, hvor var det dejligt.

Turen op krævede endnu en vadetur over en flod og en 2 km lang stejl bakke. Jeg gå langsomt og lad bare benne køre stille og roligt. Så kan jeg blive ved.
Kroppen kogte og støvregnen faldt, ikke let at klæde mig ordentlig på.

Da jeg runde passet i 1230 meter var der ikke meget og se, grundet skyerne. Jeg gik ned igen i en ny dal til en ny flod jeg skulle følge op.

Jeg var meget glad for at se terrænet, er mere bart og råt, som i starten, derved er det meget lettere at gå langs floden og se noget samtidigt.

Humøret var helt i top, også fordi jeg var forfaldet til musik igen, hørte P6 Beat Elsker, 6 timer om Nirvana. Noget af mit ynglings musik og så det her terræn, regnen og alt mudderet glemmer vi.

Sådan gik dagen, masser af højde meter, masser af fugt uden på og inden under regntøjet, der var smurt ind i mudder der er som ler.

Sidst på dagen gik jeg vil en slugt bestående af skiffer, meget flot og en stor ørn, fuldt mig op igennem.

Har også set en død Dallsheep hun og en død ren, der begge var spise ned til knoglerne, men de var nyere, fordi rygsøjlerne og ben hang stadig sammen med sener og lidt kød. Så også mennesker spor, modsat vej, ser ud til at havde gået en tre personer ned ad i år.

Jeg kom godt opad og der begynder at ligge gamle snedriver igen.

Valgt at stoppe kl 15.30 tiden var gået, må heller passe lidt på kroppen forsat. Er virkelig gået godt idag. Vejen har også foræret mig nogle hurtige km.

Lige som telt stod og vandet var hente, begyndte det for alvor at regne og har gjort lige siden. Hjælper ikke meget på tørringen varme.

Dog er mit telt altid et dejligt sted, jeg nyder livet og turen. Dejligt at være på vej igen. Følger jeg er startet på et nyt kapitel, ved at krydse vejen.

Lejrer rutiner, del 5.
Efter en god gang søvn, ofte fra 22 til klokken 7, er det oppe.

Jeg starter med at tage dagens tøj på, jeg skifter alt underbukser og trøjer hver gang jeg tager afsted. Har inde og ude tøj.

Så laver jeg morgenmad, mysli eller havregrød og en kop the. I mens pakker jeg og ser på dagens rute endnu en gang.

Når der er børstet tænder, tager jeg det sidste tøj på. Pakker rygsæk inde i teltet med alt det jeg kan. Alt har deres fast plads. Til slut tager jeg støvler på og går ud.

Jeg tager teltet ned, med rygsæk, osv. i apsis på teltet. Så pakker jeg teltet sammen og pakker rygsækken færdig. På den måde er rygsæk og teltet på det mest tørre sted.

Ofte skal jeg lige på toilet før jeg går. Her smør jeg mig med creme, på inderlårene og mellem balderne, for at undgå skrabesår.

Endnu en dag kan begynde. Det var lidt om rutinerne. Jeg vil dykke lidt ned i enkelt ting også. Skriv endlig hvis du har helt specifikke spørgsmål.

Dag / Lejr: 39/33
Pos: 20 68 03.851 / 149 54.998
Km / Km i alt: 19,3 / 485,6 km fra grænsen (+ 54,5 km ud til start). Alt i grove luftlinjer, går i praksis noget mere.
Højde: ligger i 1077 meter. Startede i 869, gik ned til 732 op til 1230 meter. Ned til 880 og på vej op igen.
Tid gået: 08.10-15.30
Vejr: 5-12 grader. Tunge skyer og lave dis skyer. Støvregn stort set hele dagen. Rigtig regn fra 15.50 og forsat. Brise fra syd.